A tavalyi motormizéria eredményeként a Toro Rosso 2016-ra Ferrari-erőforrásokra váltott, de a monte-carlói hétvége során a Red Bull bejelentette, hogy továbbra is a Renault partnereként kívánnak a sportágban maradni. A szerződés értelmében a faenzai gárda egy év után leveti a maranellóból kapott aggregátokat, és a franciák termékeit helyezi autóiba, ami azt is jelenti, hogy a két csapat közötti anyag- és adatmozgás nagyobb lehet, mint ebben a szezonban.
Ebben reménykedik James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója is, noha a gárdák 2014-ben és 2015-ben is azonos motorokat használtak. „Mindig van értelme annak, ha két csapatot üzemeltetsz, hiszen átfedések vannak közöttük” - idézte a brit szakembert az Autosport. „Azért távolodtunk el a Renault-tól, mert nem tudtuk, hogyan fogják folytatni, és hogy felvásárolják-e az enstone-iakat. Tudtuk, hogy szembe fogunk kerülni olyan problémákkal, melyek mindkét csapatot érinthetik, de ezek nagy része már a múlté.”
„Amikor először Renault-ra váltottunk, az volt a célunk, hogy ugyanolyan motorokkal fussunk, mint a Red Bull, mert így az erőforrásokból származó adatokat megoszthatjuk egymással. Megosztásról van szó, nem pedig arról, hogy az egyik eladja az adatokat a másiknak. Ez lehetőséget ad arra, hogy mindkét fél számára megfelelő megoldásokkal álljunk elő, a kutatás-fejlesztés terén pedig egy csapat tudja helyettesíteni kettő munkáját.”
„Ide tartoztak a váltómű elemei, de meg lehet említeni az üzemanyag- és hidraulikarendszert, a kipufogó kialakítását, és az elektronikát. Minél több mindent tudunk megosztani, annál több értelme van, nem beszélve arról, hogy nagyon komoly összeget meg tudunk vele spórolni. Hogy őszinte legyek, a legtöbb nem jár teljesítmény-különbséggel” - mondta Key.
Az Autosport információi szerint a Red Bull komolyan fontolgatja a szálak szorosabbra húzását csapatai között, a tervezésnél azonban felmerülhetnek problémák, lévén a két gárda Nagy-Britanniában és Olaszorszában található. James Key nyilatkozatában nem felejtette el megemlíteni a Renault által idén elért eredményeket sem, melyeket motorfejlesztés terén értek el.
„A Renault-nak sikerült megfordítania szerencséjét, ami nagy önbizalmat ad nekünk ahhoz, hogy visszatérjünk hozzájuk. Egy Ferrarival töltött év után úgy tűnik, hogy a partnerkapcsolat sokkal jobb, mint ezelőtt: nem csak sikerült túllépniük a mechanikai meghibásodásokon, hanem teljesítmény terén is hatalmasat léptek előre” - tette hozzá a brit.