Lewis Hamilton és Nico Rosberg Spanyol Nagydíjon történt ütközése komoly fejfájást okozott a Mercedesnek és nem csak a negatív reklám, valamint a rengeteg elvesztett pont miatt - nagyon sok dolgot kell cserélni mindkét autóban a jövő hétvégén esedékes monacói futamra. Az idő ráadásul sürget, hiszen a megszokottnál egy nappal előbb kell elkészülni...
"Szerencsére az ilyen esetek nagyon-nagyon ritkán fordulnak elő, de amikor mégis megtörténik, van egy nagyon jó procedúránk ennek kezelésére" - nyilatkozta az Autosportnak Rob Thomas, az operatív részleg vezetője. "Amikor az autók visszatérnek a garázsba a pályán, nagyon sok elemzést végzünk el, sok telefonbeszélgetés zajlik le és csinálunk egy listát a hibás, vagy hibalehetőséggel bíró alkatrészekről" - magyarázta.
"Először is meg kell bizonyosodnunk arról, hogy az autó biztonságos. Az említett listán most ezernél is több, nagyjából ezerkétszáz alkatrész található, ami visszatér hozzánk és felülvizsgálatra, javításra vagy cserére szorul. A szárnyakat például teszteljük, majd teszteljük felszerelt állapotban is, hogy lássuk, minden tulajdonságukat megőrizték-e. Vannak részek, amiket szemre vizsgálunk meg, hogy minden a helyén van-e".
Mindezt renkívül gyorsan kell megtenni, hiszen ha bármit cserélni kell, azt le kell gyártani, vagy a beszállítóktól megrendelni. "A szervezés és a tervezés óriási kihívás a csapat számára és ez az, amiben kiemelkedőek vagyunk. A kommunikáció és az egyes részlegek közötti munka tökéletes, naponta két megbeszélésünk van, ahol mindent koordinálunk".