DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek
F1

Csak altat és tartalékol a Mercedes?

A Ferrari szerint már csak egy tized a különbség a két F1-es istálló között, de akkor honnan húzta elő a kínai pole-idejét Rosberg? Csak játszik a többiekkel a Mercedes?

Ugyan Marurizio Arrivabene szerint a Ferrari csupán egy tizeddel van lemaradva a Mercedes mögött, a német Auto Motor und Sport szerint ez maximum csak Toto Wolffék "színjátéka" és valójában pontosan annyit adnak ki magukból, amennyi a győzelemhez kell.

„Az időmérő edzésen megcélozhattuk a pole-pozíciót, számításaink szerint csak egyetlen tizedre voltunk a Mercedestől, amit a pilóták akár nullára is csökkenthetnek. Ám ez ezúttal nem történt meg, bár mindketten keményen dolgoznak, sok időt töltenek Maranellóban a mérnökökkel. A kínai kvalifikáción voltak hibák, a futamon viszont jól teljesítettek, Seb például a bokszban is megelőzött két autót, megmutatta, miért keres többet, mint például Carlos Sainz” – mondta Arrivabene.

Rosberg_4



Az tény, hogy a nyers tempót tekintve versenyhétvégéről versenyhétvégére közelebb lopózott a Ferrari és Kínában már inkább Vettelék felé billent a mérleg nyelve, ám az időmérő végén Nico Rosberg hirtelen hét tizeddel (!) futott gyorsabb kört ugyanolyan gumikon, amellyel valószínűleg akkor is megszerezte volta a pole-pozíciót, ha nem hibázik a két Ferrari-pilóta. Ezen felül a Q2-ben is parádés kört futott a lágy keveréken, mint ahogy Melbourne-ben is remekül működött az autó a keményebb abroncsokon vasárnap - tartani tudta a lágyabb keveréket használó riválisokat is, sőt...

Összességében bár kicsit talán "csendesebb" eddig a Mercedes, de ha azt nézzük, hogy Rosberg végül mekkora fölénnyel nyerte mindhárom futamot, már árnyaltabb a kép - ráadásul a megbízhatóságról se feledkezzünk meg. A világbajnok istállónak most először adódott technikai gondja Lewis Hamiltonnál és főleg arra koncentráltak, hogy megbízhatóak legyenek - nem véletlen, hogy a barcelonai tesztek során is a hosszabb etapokkal foglalkoztak, nem pedig az egykörös tempóval.

Ugyan Toto Wolffék folyamatosan arról beszélnek, hogy milyen közel van hozzájuk a Ferrari, mennyire valós a maranellóiak fenyegetése, sőt, most már a Red Bulltól is tartanak, az Auto Motor und Sport szerint ez csak a felszín - valójában pontosan tudják, hogy bőven van előnyük, de amíg nem szorulnak rá, nem használják 100%-on a technikát...

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: