A gpupdate.com összeszedte, hogy szerintük ki tekinthető győztesnek és ki vesztesnek a Kínai Nagydíj után - az eseménydús futam után persze nem olyan egyszerű megítélni, hogy ki is lehet igazán elégedett, illetve ki csalódott. Kezdjük a győztesekkel.
Először is természetesen Nico Rosberg. A Mercedes német pilótája idei harmadik futamát is megnyerte, a maximális 75 pontot szerezte meg eddig és 36 egység előnyben van gondokkal küzdő csapattársával szemben. Önbizalma az egekben, eddig elképzelni sem tudott volna jobb forgatókönyvet - a Kínai Nagydíj remekül példázta az eddigi évet: Rosberg gond nélkül győz, minden riválisa valamilyen problémával bajlódik.
Másodszor a Red Bull. Az előző két futamon is ott voltak a háttérben, most viszont egyértelműen jelezték, hogy nem a levegőbe beszélnek, mikor azt mondják, közel járnak a Ferrarihoz. Ricciardo időmérős második helye és versenytempója parádés volt, Kvjat két szerencsétlen futam után a dobogón végzett és szemmel láthatóan ott loholnak a két élcsapat mögött - úgy fest, hogy az energiaitalosokkal ismét számolni kell.
Harmadszor maga a Kínai Nagydíj. Itt állt vissza a régi időmérős rendszer és már a kvalifikáció is tartogatott komoly izgalmakat, a versenyen több emlékezetes dolog is történt - defekt, ütközés, nagy felzárkózás, különleges gumistratégiák. Izgalmas, látványos, emlékezetes versenyt láthattunk.
+1: Sebastian Vettel. Az egyértelmű, hogy a német pilótának és a Ferrarinak most már nyernie kell és Nico Rosberghez képest tovább nőtt a lemaradása, de az elrontott időmérő és különösen a rajtbaleset után a maximumot hozta ki a hétvégéből Vettel. A teljes mezőnyön átgázolt, odaért a két Red Bull elé, több hellyel megelőzte csapattársát (akivel az egész hétvégén nagyon közel voltak egymáshoz), jócskán Lewis Hamilton előtt végzett - ha nincs a Raikkönennel való ütközés, akkor sem biztos, hogy lett volna esélye Rosberggel szemben.
Most pedig lássuk a veszteseket:
Először is persze Lewis Hamilton. A brit címvédő most már kezd komoly hátrányba kerülni, kálváriája már szerdán megkezdődött a rajtbüntetéssel, folytatódott a Mercedes technikai hibájával, az utolsó rajtkockával, aztán a rajtnál történt ütközéssel és végül azzal, hogy emiatt megsérült az autója. Frusztráltan vezetett vasárnap és nem tudott mit kezdeni Massával, miközben két riválisa is megelőzte, így a felzárkózási hadművelet sem jött össze maximálisan.
Másodszor Romain Grosjean. A francia pilóta két remek futam után nagy elvárásokkal érkezett meg Kínába - ráadásul most ünnepelte 30. születésnapját. Itt azonban vissza kellett térnie a valóságba: a Haas tempója kiábrándító volt egész hétvégén, a verseny folyamán ráadásul komoly technikai gondja is akadt, amely miatt még lassabb volt - esélye sem volt a pontszerzésre és végiszenvedte a versenyt.
Harmadszor a Renault és különösen Jolyon Palmer. Ez a futam már egyértelműen megmutatta, hogy hol is tart a Formula-1-be visszatérő gyártó - nagyjából sehol. Kevin Magnussen alatt sem működött jól az autó és ő is messze volt a jó tempótól, de a gondok még jobban kiütköztek az újonc Jolyon Palmernél - ő folyamatosan küszködött a gumimelegítéssel és gyakorlatilag a mezőny leglassabbjaként teljesítette a futamot. Ha egy gyári csapat a Manor mögött van, ott komoly a gond...
+1: Kimi Raikkönen. A finn pilóta remek tempót diktált egész hétvégén, reális esélye volt megverni Vettelt és akár a pole-ból indulni, vagy megnyerni a futamot. A Q3 végén elkövetett hibája viszont a pole-ba (legalábbis az első sorba) került és bár csapattársát így is legyőzte, a futamon az első kanyarban ütközött és ez tönkre is tette a hétvégéjét. Ugyan az utolsó etapja jól sikerült és felzárkózott az ötödik helyre, számára ebben most sokkal több volt.