Összesen (a boxutcával együtt) 57.000 négyzetméteren aszfaltoztak, a munkálatok során 5500 tonna aszfaltot használtak fel, 7500 darab vízelvezető szegélyt és 2400 darab rázókő-elemet építettek be, 3962 méteren cserélték le a szegélykövet és 454 méteren a szalagkorlátot.
Nem meglepő tehát, hogy Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója legelõször a társaság műszaki osztályának (Richter Gábornak, Kovács Jánosnak és Trabalka Tamásnak) mondott köszönetet, amelynek tagjai folyamatosan felügyelték, hogy minden a szabályoknak megfelelõen épüljön, s amelynek munkáját nagyban segítette a precíz mûszaki ellenőrzés és tervezés.
A szabályok ugyanis nagyon szigorúak voltak, s nagyon szigorúan ellenőrizték is a betartásukat, ám a végeredmény „első osztályú munka” – legalábbis így fogalmazott a múlt héten Charlie Whiting, a Formula–1 állandó versenyigazgatója, a Nemzetközi Automobil-szövetség technikai főnöke.
„Büszkék vagyunk rá, hogy az elmúlt öt évből négyet nyereséggel zárt a társaság, ennek köszönhetően újra tudtuk aszfaltozni a Hungaroring pályacsíkját. Fontos, és szükséges első lépése volt ez a felújítási munkálatoknak, amit évek óta ígértünk, s most meg is valósítottuk. A túraautó-világbajnokság mezõnye teszteli először az új aszfaltot, és remélem, Michelisz Norbi az első gyári hondás évében is ki tudja majd használni a hazai pálya előnyét” – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki ezután az idei év további nagy nemzetközi eseményeirõl ejtett néhány szót.
A sajtótájékoztatón levetítettek egy filmet, amelyen Michelisz Norbert, a világbajnok Rob Huff, és az idén márkát váltó Tom Chilton beszélt arról, mennyire várja, hogy „belekóstoljon” a Hungaroring új aszfaltjába, s mivel a „régi pálya” minden hepehupáját úgy ismerték már, mint a tenyerüket, a mostani verseny egy kicsit olyan lesz, mintha új helyszínre érkezne meg a mezőny.
Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter először gratulált a versenypálya vezetőinek az első osztályú munkához, majd a Formula–1-es Magyar Nagydíj jövőjéről szóló, meghatározó, és döntő fontosságú bejelentést tett.
„A Magyar Nagydíj szerződését újabb öt évvel meghosszabbítottuk, ami azt jelenti, hogy a futamunknak 2026-ig helye van a Formula–1-es versenynaptárban – nyilatkozta dr. Seszták Miklós. – Anélkül, hogy titkokat akarnék elárulni a szerződés részleteirõl, elmondhatom, hogy nagyon kedvezõ feltételekkel tudjuk megrendezni a versenyt az újabb ötéves periódusban. Ugyanakkor… Annak ellenére, hogy a Magyar Nagydíj után mindig, mindenki elmondja, nagyon jól érezte magát nálunk, tudjuk, kellenek a további fejlesztések. Az első lépés az újraaszfaltozás volt, azonban szükség van továbbiakra is, és elmondhatom: a 2017-re beterjesztett költségvetési tervben jelentõs forrást különítettek el a Formula–1-es pálya fejlesztésére. A Formula–1 ugyanis hazánk egyik legfontosabb sporteseménye minden évben, és a magyar Kormány elkötelezett egy jó Formula–1-es pálya iránt.”
A Hungaroring nem csupán a kapukon belül, hanem a kapukon kívül is rendez rangos nemzetközi eseményeket, ezek közül a legelsõ, az immár negyedik alkalommal tartandó Nagy Futam, amelyet a fõváros szívében tartanak meg immár hagyományosan május 1-jén. Gerstl Péter, a Hungaroring alelnöke elmondta: „Nehéz helyzetben voltunk az idei Nagy Futammal, hiszen május 1-je éppen vasárnapra esik, ráadásul Formula–1-es versenyhétvégére. Ennek ellenére ezúttal is nagy mezõnnyel, 65 résztvevõvel tartjuk meg a Nagy Futamot, amelynek sztárvendége az osztrák legenda, Gerhard Berger lesz, aki egy klasszikus Formula–1-es autóval száguld, de eljönnek a német túraautó-bajnokság pilótái, a WTCC-mezõnyt Michelisz Norbi képviseli, lesz légi bemutató, sõt, egy Guinnes Rekord-kísérletet is végrehajt a mûrepülõ világbajnok Veres Zoltán, aki harmadmagával kötelékben repül át a Lánchíd alatt."
A sajtótájékoztató utolsó, de nagyon fontos momentumaként átvágták a nemzetiszín szalagot a Hungaroring célegyenesében, és Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezetõ igazgatója két Audi A6-os slusszkulcsát nyújtotta át Gyulay Zsoltnak, a Hungaroring új safety carjának és medical carjának a kulcsait.
„Amikor a Hungaroringre jövök, kicsit mindig olyan, mintha hazajönnék, hiszen öt éve mûködünk együtt a pálya vezetõivel. Nagy egymásra találás volt ez, hiszen a Hungaroring remek helyszín arra, hogy bemutassuk a modelljeinket a partnereinknek és a sajtó képviselõinek” – nyilatkozta Eppel János.
A sajtótájékoztató végén Gyulay Zsolt és dr. Seszták Miklós bemutatta a média képviselõinek a túraautó-világbajnoki futamra elkészült új díjakat: az elnök-vezérigazgató örömmel jelentette be, hogy a Hungaroring visszatért a porcelán díjakhoz, amelyeket a Herendi készített el a túraautós hétvégére, illetve készít majd el a Formula–1-es Magyar Nagydíjra is.