DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat
F1

Red Bull: Ezért mondtak nekünk nemet a gyártók

A Milton Keynes-iek csapatfőnöke úgy látja, hogy a Mercedes és a Ferrari szíves örömest megvált volna a Red Bull F1-es csapatától, hiszen egy riválissal kevesebb lett volna a mezőnyben.

Az energiaitalos gárda tanácsadója, Helmut Marko nemrég úgy fogalmazott, hogy a motorgyártók „kartellként” fogtak össze a Red Bull ellen, hiszen különféle okokra hivatkozva a Mercedes, a Ferrari, és a Honda sem volt hajlandó motorokkal ellátni a nemrég még világverő alakulatot. Christian Horner megérti, hogy elutasítóak voltak velük szemben, de hozzátette, hogy a többiek mutathattak volna némi nyíltságot is feléjük.

„Meg lehet érteni, hogy a Ferrari és a Mercedes sem igazán akarta legnagyobb fegyverét egy rivális csapatnak adni” - idézte a britet az Autosport. „De ezért kellene jobban odafigyelni a szabályokra, mert az nem helyes, hogy a gyártók egy csoportja összefog, és közösen azt mondják, boldogak leszünk, ha Red Bullnak annyi lesz.”



Horner szerint még zárkózottabbak lettek a riválisok, miután a Red Bullnak sikerült valamelyest feljavulnia a szezon második felében. „A teljesítményünk a spái második szektorban félelemre adott okot, hiszen a Mercedesével volt egyenértékű, Szingapúrban pedig a Ferrarit sikerült megijesztenünk. Bizonyos módon a saját sikereink áldozatai lettünk, de harcolni kellett tovább, hogy a megoldások majd kiforrják magukat.”

A brit hozzátette, hogy főnökét, Dietrich Mateschitzet is meg lehetett érteni sértődöttsége miatt. „Sokkal több mindenről van szó, mint ami nyilvánosságra került. A nyár folyamán rengeteg tárgyalás zajlott, történtek megegyezések is, viszont sokan visszatáncoltak. Ő élen járt ezekben a párbeszédekben, és azt hitte, már le is vannak tudva, hiszen Dietrich mindig is „kezet rá!”-típusú ember volt. Ő így éli az életét, és így végzi a munkáját is.”

A Red Bull csapatfőnöke úgy látja, hogy a meghiúsult Mercedes-egyezség kulcspillanat volt Mateschitz motivációjának elvesztésében. „Niki Lauda a lelkét is kitette érte, de Toto Wolff nem szeretett volna Mercedes-motorokat látni a Red Bullokban, így érthető, Dietrich miért ábrándult ki az F1-ből. Megszegték azokat az egyezségeket, melyeket ő már biztosnak hitt, ennek eredménye pedig düh és csalódottság volt. Elég csak megnézni, mennyit invesztált a sportágba a két csapaton, a pályán, és a fiatalokat segítő programokon keresztül… Szerintem egy bizonyos ponton azt érezte, hogy kijátszották, és ha az emberek nem látják szívesen a Red Bullt a Forma-1-ben, akkor miért legyen anyagilag elkötelezett iránta?”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: