DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Három újonc debütált a gumiteszten

A Force India jövő évi mexikói tartalékpilótája a Pirelli által szervezett gyakorláson ült először F1-es autóba, a Manor leköszönő, két évet teljesítő konstrukcióját pedig szintén rutintalan pilóták vezették.

A Pirelli 12 órás gumitesztet szervezett Abu Dhabiban a nagydíjat követő teszten, hogy jövő évi abroncsait próbálhassa ki. A gyakorlás zárt kapuk mögött zajlott, a legjobb időt a McLaren tesztpilótája, Stoffel Vandoorne futotta meg. Többségében elmaradtak a csapatok ilyenkor megszokott sajtóközleményei is, lényegében csak azok küldték ki hírlevelüket, akiknél újonc versenyző mutatkozott be.

A Force India első alkalommal ültette be autójába a mexikói Alfonso Celist, aki jövőre az istálló hivatalos tartalékpilótája lesz, és hét pénteki szabadedzésen is beszáll a volán mögé. A 65 kört teljesítő versenyző dolgát megkönnyítette, hogy az istállók nem próbálhattak ki új alkatrészeket, így csak a vezetésre kellett koncentrálnia.



„Az első napom Formula-1-es autóban megfelelt az elvárásoknak. A tapadása óriási, és fékhatékonysága is kitűnő, de a Formula 3.5-ben szerzett tapasztalatom egészen jól felkészített erre. Élveztem a nap alakulását, az első etapokhoz óvatosabban álltam hozzá, amíg megismertem az autót, aztán egyre jobban és jobban megnyomtam. Mivel a programot a Pirelli határozta meg, koncentrálhattam a vezetésre és arra, hogy mindenkit megismerjek. 2016 fontos év lesz számomra, mivel folytatom a csapattal való munkát. Örülök, hogy már most értékes kilométereket sikerült összegyűjtenem” – mondta a 19 éves pilóta, aki a teszt 16 résztvevője közül a 14. időt futotta meg.

Celis az istálló jövő évi versenyzőjével, Nico Hülkenberggel osztozkodott az autón, a Manornál azonban két újonc vezetett. Mindkettő a GP2-ben versenyzett idén, Rio Haryanto 1:49.593-as időt futott, míg Jordan King alig maradt el tőle 1:49.661-gyel. Ezen a teszten búcsúzott a Manor MR03, amely két évet húzott le a száguldó cirkuszban. A sajtóközleményben az istálló rá is mutatott stabil teljesítményére, „az F1 történetének egyik legmegbízhatóbb autójá”-nak nevezte: a keddi tesztelésre használt 2-es karosszériában, Will Stevens 2015-ös autójában 20 001 kilométer gyűlt össze.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: