Jövőre hat év után először fog új istálló érkezni a Formula-1-be, de máris általános vélekedés, hogy a Haas sorsa sokkal fényesebben fog alakulni, mint a Manor-Caterham-HRT trióé, akik 2010 óta folyamatos megpróbáltatások részesei voltak a mezőny végén, és akik közül máig csak a Manor tudott fennmaradni, noha továbbra sem mozdult el a sereghajtói posztról.
Az istálló sportigazgatója, Graeme Lowdon azonban felhívja rá a figyelmet, hogy az F1-es nevezés feltételei rengeteget lazultak azóta, hogy ők benyújtották a kérelmüket, és velük ellentétben a Haas a felkészülés jegyében szinte azt tesz, amit csak akar - ennek legfőbb példájaként pedig szoros technikai partnerségre is léptek a Ferrarival, így autójuk belsőségekben - és feltételezések szerint még külsőben is - sokban fog hasonlítani a maranellóiak modelljéhez. A Manor és sorstársai számára azonban ilyesmi még szóba sem jöhetett volna 2009-ben.
„Megváltoztatták az új csapatok nevezésének módját. Ez is csak azt mutatja, hogy mennyire nehéz is ez az iparág, amibe belevágtunk” - magyarázta Lowdon a Sky Sportsnak. „Tekintsünk csak vissza 2009-re, amikor mi megkaptuk a részvételi jogot. Már a nevezésünk pillanatától fogva minden szabály érvényes volt ránk, és nagyjából hét hónapunk volt arra, hogy elkészüljünk és megjelenjünk a bahreini rajtrácson. Csúszásra pedig semmiképpen sem adtak lehetőséget. Ha előreugrunk az időben, láthatjuk, hogy a 2009-ben nevező csapatok közül egyedül mi éltük túl, és nekünk is bőven voltak mélypontjaink.”
„Ehhez képest a Haasnak lehetővé tették, hogy egy évvel eltolják az érkezésüket, ennek átgondolásához rengeteg időt kaptak, és ami a legfontosabb, egyetlen jelenlegi szabály sem vonatkozik még rájuk. Szóval ha akarják, bármilyen partnertől megvásárolhatják a technológiát, az aerodinamikát, és annyi időt tölthetnek a szélcsatornában, amennyit csak szeretnének.”
„Tehát drámaian leegyszerűsödött az F1-be érkező csapatok helyzete, ezt pedig annak felismerése válthatta ki, hogy korábban rendkívül nehéz volt bárkinek is belevágni. Ez a fejlemény önmagában jó dolog. Számunkra persze rosszul csapódik le, mivel nekünk még teljesen más utat kellett végigjárnunk. Ezért gondolom úgy, hogy ők szinte azonnal pontszerzők lesznek majd, hiszen az autójuk rendkívüli fejlesztésen megy keresztül. Egyszerűen csak meg kell venniük a technológiát, és egy nagyszerű csomagjuk lesz.”
Nem csoda, hogy a Manor hátrányos helyzetben érzi magát, hiszen míg az új csapatok immár szinte „belecsöppenhetnek a jóba”, nekik még mindig a hat éve lefektetett alapokból kell főzniük. Az istálló főnökében azonban nincsenek rossz érzések emiatt.
„Nem hiszem, hogy jogos lenne panaszkodnunk. Rosszul jönne ki, ha előbb amiatt reklamálnánk, mert nekünk nehéz dolgunk van, utána pedig azért, mert megpróbálják azt könnyebbé tenni másoknak” - mutatott rá Lowdon, aki immár saját csapatától is fellendülést vár jövőre, miután megállapodtak a Mercedesszel a 2016-os motorhasználatról.