DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Whiting bekeményít, a Pirelli egyértelműsít

Szigorúbban fogják figyelni a versenyzők pályaelhagyását, miközben a Pirelli arról intézkedett, hogy ne fordulhasson elő Lewis Hamilton monzai guminyomás-ügyéhez hasonló eset.

Az utóbbi hetekben gyakran esett szó a pályaelhagyásról – ez okozhatta a gumikon keletkezett vágásokat és Sebastian Vettel defektjét Spában –, és arról, hogyan lehetne elejét venni az ilyen jellegű kihágásoknak. Szingapúrban, ahol különösen a verseny első körében nagyon gyakori a pálya kiszélesítése, a versenybírák szigorúan megszabták, mi a teendő akkor, ha egy pilóta átlépi a kijelölt határokat.



Charlie Whiting versenyigazgató elmondta, hogy az 1-es kanyaron való túlszaladás után bójákat és felfestéseket kell követni a monzai második sikánhoz hasonlóan. A 2-es kanyarnál a narancssárga rázókő átlépése esetén a piros-fehér elválasztóelemet kell követni, és a 3-as kanyar külső ívén lehetséges újracsatlakozni. A pályát magasított rázókővel is felszerelték elrettentésként. Az első szabadedzés után Felipe Nasrt a stewardok elé rendelték, miután szélesen vett egy kanyart, és nem tartotta tiszteletben az utasításokat.

Az FIA eközben új direktívát adott ki, az Olasz Nagydíjat követő bizonytalanság hatására: Lewis Hamilton Mercedesének guminyomása akkor nem felelt meg a Pirelli által előírt minimumnak, mégsem kapott büntetést, mivel a becslések szerint a nyomás a határértéken belül volt, mikor felkerült az autóra, habár a mérés időpontjában már nem.

Az új direktíva kimondja, hogy edzéseken és kvalifikáción a mérést akkor kell lefolytatni, mikor a gumik az autókra kerülnek, a verseny esetében azonban az ötperces jelzést követően bármikor elvégezhetik a Pirelli készülékével végrehajtott vizsgálatot. Ez azt jelenti, hogy a csapatoknak kalkulálniuk kell a lehetséges nyomáscsökkenéssel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: