Nico Rosberg a monzai események hatására került lépéshátrányba Lewis Hamiltonnal szemben, akinek autójában jelenleg a harmadik 2015-ös motor dolgozik, míg Nico Rosberg Szingapúrban már a negyediket használja. Az Olasz Nagydíjig két erőforrás működött az Ezüstnyilakban hibátlanul, ekkor kerültek be a harmadik egységek, melyek már egy fejlesztett változatot képviseltek.
Ezzel Hamilton besöpörte a monzai hétvégét, Rosberg új motorjával azonban problémák adódtak – a csapat beszámolói szerint nem magával az erőforrással, hanem a hűtőrendszerrel –, így neki egy korábbi erőforrásra kellett visszaváltania, amely már hatodik hétvégéjét teljesítette. Ez a leintés előtt két körrel ment tönkre, ami Rosberg kieséséhez vezetett. Szingapúrban a német pilóta ismét megkapja a fejlesztett motort, ez azonban nem a monzai egység lesz, hanem idei negyedik erőforrása. Egy újabb csere már rajtbüntetést érdemel – azt pedig továbbra sem tudni, hogy az Olaszországban bevetett motort használhatja-e újra.
„Nem tudom előre, hogy ez mekkora gondot fog jelenteni. Minimum egy kicsit rá fogja nyomni a bélyegét a teljesítményre, talán jobban is, attól függ. Egyelőre nem tudjuk” – magyarázta Nico Rosberg, aki a motorokból fakadó hátrány és 53 pontos bajnoki lemaradása ellenére sem hajlandó lemondani a világbajnoki cím reményéről. „Van esélyem. Továbbra is hihetsz benne vagy lemondhatsz róla, én pedig előbbit választottam. Ez segíteni fog a következő versenyeken. A történelem is azt mutatja, hogy a sportban bármi megtörténhet. Ezzel az autóval minden hétvégén győzhetek.”
Jelenleg Hamiltoné és Rosbergé a legjobb motor – melyet egyelőre a Mercedes partnercsapatai sem kaptak meg –, Szingapúrban azonban kevésbé hangsúlyosak a lóerők. „Történhet pár meglepetés itt. Például ott van a Red Bull, akik Magyarországon és még a spái kanyarokban is gyorsak voltak. És persze ott lesz a Ferrari, ahogyan szokott.”