A lóerőkkel idén hadilábon álló Renault-motort használó Red Bull legjobb versenyeit a lassú és utcai pályákon futotta: Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo negyedik-ötödik helyet szerzett Monacóban, majd második-harmadikat a Hungaroringen. Két gyorsabb pálya, Spa és Monza után Szingapúr formájában egy olyan helyszín következik, amely valószínűleg ismét kedvez az istállónak.
„Forró és nagyon nyirkos. Úgy gondolom, hogy az óriási épületek miatt lehet, a forróság nem tud hova menni. Fizikailag ez a legnagyobb kihívás az év során” – beszélt a versenyt megelőzően Daniel Ricciardo a Szingapúri Nagydíjról, ahol tavaly dobogóra állt. „Ez az egyetlen verseny az év folyamán, ahol felnyitod a sisak ellenzőjét, hogy beengedj egy kis hűvös levegőt, és máris azt kívánod, bár ne tetted volna, mert kívül még melegebb van. A behűtött italod már a bemelegítő körön a frissen kiöntött tea hőmérsékletére szökik fel.”
„Nehéz hely a versenyzésre, de szeretem a kihívást. Úgy gondolom, ezzel a legtöbb pilóta így van. Először is, kedvelem a pályát. Az utcai aszfaltcsíkok szórakoztatóak: a szegélyeken pattogsz, csókot adsz a falaknak, ami szuper.”
A szingapúri hétvégén a pilóták rendhagyó életciklust vesznek fel. Mivel a futamot este tartják, ami Európában a hagyományos versenykezdési időpontnak felel meg, nem alkalmazkodnak az időeltolódáshoz, hanem éjszaka vannak ébren, és nappal alszanak.
„Elég őrült menetrend. Valószínűleg végül a medencében lazulva fogok kikötni lefekvés előtt, mikor hajnali 4-kor fogunk visszamegyünk a szállásra. Nem pont olyan, mint amikor délután van a verseny, és este akciózhatunk. Mindemellett a vasárnapok elég jók Szingapúrban. Minél régebb óta van ott verseny, annál jobban megbarátkozik a város a menetrendünkkel, és több étterem és bár marad nyitva későbbig. Egészen meglepő, mi mindent lehet hajnali 4-kor Szingapúrban csinálni! A város nagyszerű. Jók az éttermek, az atmoszféra, remek az éjszakai élet. Nekem való hely.”