DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Horner megtalálta a gumivágások okát

A Pirelli Sebastian Vettel spái defektje kapcsán emelte ki, hogy Belgiumban az F1-es abroncsokon számos vágást fedeztek fel, melyeket pályán levő törmelék okozott. A Red Bull főnöke magyarázatot talált.

Vettel és Nico Rosberg spái baleseteinek hatására a Pirelli vizsgálatot kezdett, és arra jutottak, az átlagnál jóval magasabb számú vágás keletkezett a mezőny által használt abroncsokon a Belga Nagydíjon, melyért a spái pálya állapotát tették felelőssé. Említésre méltó, hogy Monzában a vágások száma szintén nagyobb volt az átlagnál, habár elmaradt az előző versenyen tapasztalt extrém értéktől.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egy lehetséges magyarázattal állt elő. Szerinte a vezetési stílus változása párhuzamba állítható a vágások számával. Ennek ahhoz van köze, hogy a Formula-1-es pályákon egyre többször használnak aszfaltozott bukótereket sóderágy helyett, ami a pilótákat agresszívabb versenyzésre ösztönzi.



„Nincs könnyű dolga a Pirellinek, minden egyes rázókő más a pályákon, ahova megyünk. Ami nyilvánvaló, hogy a versenyzők megsértik a pálya határait, jobban, mint amikor még kavicságyak voltak, vagy a bukóterek néztek ki másképp” – idézi a crash.net Hornert. „Ha a versenyző valamiből előnyt tud kovácsolni, azt ki fogja használni. Tudják, az Eau Rouge egy egészen más kanyar, mint 10 évvel ezelőtt volt. Mindenki nyíltan elmondta az aggodalmait és problémáit, a Pirelli pedig néhány nagyon megalapozott érvet hozott fel. Úgy gondolom, az ilyen atmoszféra elősegíti az előrelépést.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: