DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Idén izgalmasabb lesz a hajrá, mint tavaly

A Mercedes hiába uralta az idei F1-es szezont, nincs akkora előnyük a pilótáiknak, mint tavaly, ezért sokkal több vesztenivalójuk van - egy-egy kiesés, és Sebastian Vettel a nyakukra ér.

Persze semmi garancia nincs arra, hogy a német pilótával semmi nem fog történni, de ha a ferraris továbbra is ilyen kiegyensúlyozottan teljesít, bizony okozhat némi fejfájást a Mercedes pilótáinak, ha még eddig nem történt volna meg. Kate Walker a Motorsport.com-on megjelent írásában fejtegeti, hogy a 2015-ös Forma-1-es szezon második fele izgalmasabb lehet, mint a tavalyi év hasonló szakasza, már csak azért is, mert egyáltalán nem biztos, hogy a csillagosok házon belül fogják eldönteni a bajnoki cím sorsát.



A Mercedes világbajnoki elsősége ellen kevesen fogadnának, lévén a legközelebbi rivális Ferrari félkarú óriásként száll harcba szinte versenyről versenyre. A brackley-i gárda 2014-ben, 10 verseny után 178 pontos előnnyel rendelkezett a Red Bull előtt, idén pedig 147-tel. Arra viszont sokkal nagyobb az esély, hogy a maranellóiak aranygyermeke, Sebastian Vettel beleszóljon az egyéni bajnokságért folytatott küzdelembe. Tavaly Nico Rosberg 190 ponttal állt az élen, 84-gyel többel, mint amit a harmadik Daniel Ricciardo szerzett addig, idén Vettel megfelezte tavalyi csapattársa hátrányát, és 42 egységgel, azaz kevesebb, mint két győzelemmel van lemaradva Lewis Hamilton mögött.

Amíg tavaly Ricciardo úgy tudott nyerni három alkalommal, hogy a Mercedest sújtó problémákból húzott hasznot, Vettel kétszer versenyben került a brackley-i autók fölé. Az Ezüstnyilak az elmúlt években mindig az üldöző szerepét játszották, és Toto Wolff is aláhúzta még júniusban, hogy sokkal jobb az élet abból a szemszögből. „Egyértelmű, hogy élvezetesebb, és szebb az élet, ha te vagy a gyengébbik fél. De a mi helyzetünk nem váratlan, láthattuk már korábban bajnoki címet nyert csapatoknál is. A Red Bull jó példa rá, de a Ferrari is a 2000-es évek elejéről. Amikor kezdtem itt 2013-ban, üldözők voltunk, és éreztük, hogy meg kell dolgoznunk a pénzünkért. Ugyanez volt a helyzet a Williamsnél is 2012-ben és azelőtt. Egyértelmű, hogy akkor boldogabbak voltunk, de hogy a siker feláldoznám-e érte? Valószínűleg nem.”

De nem csak a Ferrari erősödése lehet aggasztó a Mercedesnek, Spában jön ugyanis az átalakított rajtprocedúra, ahol ugyan a pilótáknak nagyobb szabadsága lesz a beállítások terén, de egyben több lesz a hibázási lehetőségük is. Silverstone-ban a két Williams, a Hungaroringen a két Ferrari ugrotta át a Hamilton-Rosberg párost a rajt után, Belgiumban pedig folytatódhat a tendencia. „Túl kell jutnunk ezen a helyzeten, mert elfogadhatatlan, és ki kell elemeznünk, hogy miért történt” – mondta Wolff, míg pilótái között megoszlanak a vélemények. Hamilton további gyenge indulásoktól tart, Rosberg pedig újabb esélyt lát benne, hogy legyűrje vb-riválisát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: