A jelenlegi mezőnyben csak két csapatot, a Red Bullt és a Toro Rossót látja el motorokkal a Renault, de nem kizárt, hogy már a közeljövőben nagy változások állnak be az F1 motorszállítói helyzetében. A franciák ugyanis köztudottan gyári csapat alapítását fontolgatják, és nemrég olyan találgatások is előkerültek, miszerint mindkét idei partnerük akár már a jövő évre beszállítót válthat. A Renault Sport ügyvezetője, Cyril Abiteboul azonban úgy tervez, hogy még 2016-ra is megtartják a jelenlegi partnerségeket.
„A helyzet sajnos nem valami szexi” - fogalmazott a motorsport.com-nak a francia szakember. „Jelenleg úgy állunk, hogy folytatjuk a munkát és mérlegeljük a lehetőségeket. Nem vagyunk elégedettek a jelenlegi állapottal, sem teljesítmény, sem a marketing szempontjából.”
„Szerződés köt minket össze 2016 végéig - ez a kiindulópont. A terveinket úgy alkotjuk meg, hogy eközben eleget tegyünk ezeknek a megállapodásoknak. A megoldás, amin dolgozunk, sokkal inkább 2017-re, semmint 2016-ra szól. De ha 2016 csak átmeneti év lesz a következő előtt, akkor is fejlesztenünk kell valamit. Tovább folytatjuk tehát a munkát, és immár sokkal nagyobb a lelkesedésünk az F1-ben való folytatás iránt. Viszont úgy érzem, hogy nem szabad veszélyeztetnünk a 2017-es szezonunkat azáltal, hogy bármit is siettetünk 2016-ra.”
Abiteboul úgy érzi, tudja, hogy miért elégedetlenkedik folyamatosan a Red Bull, és szerinte az energiaitalosok soha nem is lesznek képesek azonosulni a Renault elveivel.
„Nem vagyunk rászorulva, hogy kapkodjunk, hosszú távra játszunk. Ez a hozzáállás azonban különbözik attól, amit a Red Bull képvisel. Ők csak pár éve vannak itt, és sokkal inkább a szponzor, semmint a konstruktőr szerepét töltik be a sportban. Talán a mi hosszú távú gondolkodásunk teszi elégedetlenné a Red Bullt, akik legszívesebben már tegnapra szeretnének sikert látni” - mutatott rá, majd pedig arról is beszélt, hogy a Renault miért nem érzi magát jól a felbomlani látszó, de a közelmúltban komoly sikereket termelő kapcsolatban:
„Arról kell mindenképpen gondoskodnunk, hogy többet nyerjünk a sporttal, mint amennyit veszíthetünk a kockázatok és a negatív visszhang révén. Emiatt kell változtatnunk azon, amit most csinálunk, jelenleg ugyanis nem megfelelő az egyensúly a nyereségek és a veszteségek között, sem anyagi téren, sem a hírnevet illetően. Bármit is csinálunk a jövőben az F1-ben, az biztos, hogy nagyobb irányításunk lesz felette, mint jelenleg.”