DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
F1

A Mercedes nem akar több ilyen rajtot látni

Silverstone-ban a két Williams, az F1-es Magyar Nagydíjon a két Ferrari ugrotta át rögtön a rajtnál a két Mercedest, amire reagálva a világbajnok egylet csapatfőnöke elmondta, több ilyet nem szeretne látni.

Finoman szólva sem úgy alakult a 2015-ös F1-es Magyar Nagydíj a Mercedes csapata számára, ahogyan azt előzetesen eltervezték vagy várták. Hiába szerezték meg szombaton fölényesen az első rajtsort, hiába zárta az élen Lewis Hamilton valamennyi, a versenyt megelőző etapot a hungaroringi hétvége során, a legfontosabb pillanatban beragadt a rajtnál, ezután pedig már egyik baj vonzotta a másikat.



Nico Rosberg a 3., Hamilton a 4. helyre esett vissza a rajt utáni helyezkedésben, majd még az első körben majdnem összeütköztek egymással, amit elkerülendő Lewis a kavicságyba hajtott, és onnan csak a 10. helyre tért vissza. Később mindketten ütköztek még egyet Daniel Ricciardóval, és egy viszontagságos verseny végén a 6., illetve 8. helyen értek célba. Nem nehéz belátni, hogy egy jó rajttal akár újabb sima rajt-cél győzelmet arathattak volna, ezért Wolff szerint elengedhetetlen, hogy javuljanak ezen a téren, mert csak ez garantálja számukra a zökkenőmentes versenyeket.

Amikor tehát Totót arról kérdezte a motorsport.com szakújságírója, mennyire aggasztja őt a Mercedes utóbbi időben látott gyenge rajtkészsége, rávágta: „Nagyon aggaszt. Legutóbb két Williams, most pedig két Ferrari ugrott át minket a rajtnál. Ez okozta az egész felfordulást, és az első körös incidens is emiatt történt. Felül kell kerekednünk ezen a problémán. Ez nem elfogadható, ezért ki kell elemeznünk, hogy miért történt. Úgy gondolom, ennek nem egy konkrét oka van, hanem több apró tényező miatt látjuk azt, amit. Ez nem jó.”

A Mercedes a Spanyol Nagydíj óta egy új fejlesztésű kuplungot használ, ami eleinte jó újításnak tűnt, ám az utóbbi két rajtot látva többekben felmerült a kérdés, nem ez az alkatrész okozza-e épp Hamiltonék gondját? A brit rajtja ugyanis Silverstone és a Hungaroring mellett Ausztriában sem sikerült túl acélosra.

„Különböző jellegű gondjaink vannak, de tény, hogy nagyon nehéz helyesen bekalibrálni az új kuplungot. Most is volt két nagyon jó próbarajtunk a két felvezető kör elején, ám amikor igazán számított volna, a tényleges verseny rajtjánál, akkor meg kipörögtek a kerekeink. Ha pedig ez történik, megelőznek, és onnan olykor már nincs visszaút” – állapította meg a Mercedes csapatfőnöke. 

A nyári szünet utáni első versenyen, Spa-Francorchamps-ban mindenesetre mindenki számára változni fognak a rajt körülményei, mivel az új szabályok értelmében a pilóták e versenytől kezdve kevesebb mesterséges rásegítést, illetve elektronikát használhatnak majd az elindulásoknál, mint eddig. Hogy aztán ez elmélyíti-e majd a Mercedes problémáját, netán eltünteti azt, az egy jó kérdés. Megfejtés a következő számban – ahogy mondani szokás. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: