DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
F1

Ferrari-győzelem az év versenyén!

A 2015-ös F1-es világbajnoki szezon eddigi legizgalmasabb, legdrámaibb és legfordulatosabb versenyét hozta a 30. F1-es Magyar Nagydíj. Vettel első hungaroringi győzelme, Kvjat először a dobogón!

A Mercedes az elmúlt másfél évben elképesztő  egyeduralomra tett szert az F1-es világbajnokságban, szombaton ők szerezték meg az első két helyet az időmérő edzésen, a Hungaroringen pedig a közhiedelem szerint szinte lehetetlenség formulaautóval előzni. Ezek voltak az előzmények, amelyek alapján a többség egy unalmas futamra és egy sima kettős Mercedes-sikerre számított. Felejtsétek el az egészet! A 2015-ös F1-es szezon eddigi legszenzációsabb versenyét, és minden idők egyik legjobb Magyar Nagydíját láthattuk!

Már a rajt előtt a tetőfokára hágtak az izgalmak, amit fokozandó Felipe Massa rosszul állt fel rajthelyére, és emiatt egy plusz felvezető körre is el kellett mennie a mezőnynek. Második nekifutásra már rendben elrajtolt a mezőny, ám nem éppen az a látvány fogadta a szurkolókat, amit idén megszoktak.



A pole-ból induló Lewis Hamilton ugyanis kicsit beragadt a rajtnál, Sebastian Vettel viszont elképesztően lőtt ki mögüle, majd kívülről bement mellé, és egy pillanatra össze is értek. Vettelt okosan lekövette csapattársa, Kimi Raikkönen is a külső íven, és a 2-es kanyarban már a két Ferrari fordult el az élen, miután a finn kőkemény csatát nyert meg Nico Rosberggel szemben.

Hamilton hirtelen az 1.-ről a 4. helyen találta magát, és ezt nem is sikerült túl jól feldolgoznia: még az első körben rontott a sikánban, kicsúszott a kavicságyba, ahonnan csak a 10. helyre tudott visszajönni. Ekkor kevesen fogadtak volna rá, hogy végül mégis növelni fogja előnyét az összetettben!

Ezt követően Hamilton több előzést is bemutatott, és megkezdte a felzárkózást, de Vettel az élen már több mint egy bokszkiállásnyi előnyt épített ki vele szemben. Ricciardo is szépen tornázta előre magát, Kvjat a Red Bull utasítására engedte őt el a 8. körben, de később Hülkenberget és Bottast is meg tudta előzni.

Az első bokszkiállások után Vettel, Raikkönen, Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Verstappen, Alonso volt a top10 sorrendje, és kevesen sejtették volna ekkor, hogy a verseny izgalmainak java még csak ezután fog következni.

A 29. körben Hamilton már Ricciardót előzte, ami kulcsfontosságúnak tűnt abból a szempontból, hogy újra szabad lett előtte a terep lágy gumis etapjában. A 40. kör táján Raikkönen alatt elkezdett visszalassulni a Ferrari, mint később kiderült, az MGU-H rendszer adta meg magát. Alonso nyomban vissza is vette vele szemben a körhátrányát.

A 43. körben újabb nem várt fordulat állt be a verseny alakulásában, miután Hülkenberg Force Indiájáról a célegyenesben magától leszakadt az első szárny, majd begyűrődve az égbe röpítette az autót. A német pilóta a szemközti gumifalban végezte, de előtte még jól teleszórta törmelékkel a pályát. Először úgy tűnt, meg tudják oldani a romok eltakarítását a virtuális safety car alkalmazásával, ám hamarosan a biztonsági autót is a pályára küldték.

Közben mindenki a bokszba hajtott friss abroncsokért, készülve az utolsó, mindent eldöntő, nagyjából 20 körös sprintfutamra! Az újraindítást megelőzően Vettel vezetett Raikkönen, Rosberg, Hamilton és Ricciardo előtt, a két Ferrari és a két Mercedes közepes, a Red Bull viszont a gyorsabbik lágy keveréken várta, hogy újból verseny legyen.

És akkor kiállt a safety car, a fiúk pedig nyomban egymásnak is estek, ahogy kell! Már rögtön az első kanyarban megelőzte Rosberg Raikkönent, míg Ricciardo Hamiltonnal tett ugyanígy. A két autó egy pillanatra össze is ért, aminek folytán Hamilton orrkúpja megsérült, és a bokszba kellett hajtania egy újért. Ráadásul, az esetért meg is büntették, így ebben a pillanatban úgy tűnt, minden esélye elszállt a pontszerzésre is. Hohó, messze még a vége!

Bottas defektet kapott a Verstappennel történt koccanás következtében, majd Raikkönen érkezett a Ferrari bokszába egy gyors rendszer-újraindításra, de néhány körrel később autója végleg kilehelte a lelkét. Közben a büntetések is záporoztak, Maldonado hamarosan már négynél járt belőlük, de Verstappen is kapott egy bokszutca-áthajtásost, amiért túl gyorsan hajtott még a virtuális safety car ideje alatt. A holland a büntetés letöltése után is vissza tudott jönni az 5. helyre, kevéssel Alonso elé, aki egészen hihetetlen módon, Sainz megelőzése után már a 6. helyen haladt a McLarennel.

A 64. kör első kanyarjában újabb drámai fordulat állt be a verseny menetében. Ricciardo messziről bevetődve próbálta megelőzni Rosberget, a két autó egy pillanatra összeért, amiért mindketten súlyos árat fizettek. Rosberg a súlyosabbat – neki egy teljes kört kellett végigszenvednie egy bal első defekttel, míg Ricciardo megúszta egy első orrkúp-cserével. 

Közben Kvjatnak is kiosztottak egy 10 mp-es időbüntetést négykerekes pályaelhagyás miatt, de ez a Red Bull fiatal oroszát aligha zavarta, hiszen a többiek összecsapásai és problémái folytán immár a 2. helyen haladt, úton első F1-es dobogója felé. Csapattársa, Ricciardo az orrkúp-csere után is vissza tudott jönni a 3. helyre, miközben Vettel senkitől sem zavartatva haladt az élen pályafutása első hungaroringi győzelme felé.

A végén Hamilton még Grosjeant megelőzte a 6. helyért, ám Alonsót a leintésig már csak utolérni tudta, megelőzni nem, így a spanyol a McLaren-Honda messze eddigi legjobb idei eredményét szállította bravúros 5. helyével. Verstappen is csupa mosoly volt a leintés után 4. helyének köszönhetően, míg a boldog győztes, Vettel sportszerű és megható módon Jules Bianchinak ajánlotta a Ferrari győzelmét. Két Red Bull a dobogón, Hamilton pedig a lehető legfurcsább és kacifántosabb módon bár, de növelte előnyét az összetettben Rosberggel szemben, aki végül 8. lett Grosjean mögött. Jenson Button is pontszerző helyen hozta célba a McLarent, sőt, Marcus Ericsson 10. helye révén még a Saubernek is jutott egy kis öröm a verseny végén.

Ez történt hát a jubileumi, 30. F1-es Magyar Nagydíjon, amit vélhetően évek múltán is a 2015-ös idény egyik legemlékezetesebb versenyeként fog emlegetni az F1-et szerető közönség. 

A 2015-ös Magyar Nagydíj végeredménye: 

1 Sebastian Vettel Ferrari
2 Daniil Kvyat Red Bull/Renault
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault
4 Max Verstappen Toro Rosso/Renault
5 Fernando Alonso McLaren/Honda
6 Lewis Hamilton Mercedes
7 Romain Grosjean Lotus/Mercedes
8 Nico Rosberg Mercedes
9 Jenson Button McLaren/Honda
10 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari
11 Felipe Nasr Sauber/Ferrari
12 Felipe Massa Williams/Mercedes
13 Valtteri Bottas Williams/Mercedes
14 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes
15 Roberto Merhi Marussia/Ferrari
16 Will Stevens Marussia/Ferrari
- Carlos Sainz Toro Rosso/Renault
- Kimi Raikkonen Ferrari
- Sergio Perez Force India/Mercedes
- Nico Hulkenberg Force India/Mercedes
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: