Eleinte úgy tűnt, a Toro Rosso válhat a Renault új gyári csapatává – feltéve persze, ha a Red Bull-lal egyre rosszabb kapcsolatot ápoló franciák úgy döntenek, saját alakulatot indítanak ismét –, újabban viszont egyre többet beszélnek arról, hogy a Lotus, az egykori gyári formáció utódja töltheti be a pozíciót. Az istálló tulajdonos-csapatfőnöke, Gerard Lopez idén csak néhány nagydíjon tűnt fel – a hivatalos indoklás szerint egyéb üzletei túlságosan elfoglalják –, a magyar versenyhétvégére azonban ellátogat.
A finn Turun Sanomat kézenfekvő okot lát e mögött: szerintük Lopez azért jelenik meg a Hungaroringen, hogy a Renault-val tárgyaljon. „Kezdenek kifutni az időből” – írta a lap. „Információink szerint Lopez és Ghosn (a Renault vezérigazgatója) a Hungaroringen találkoznak, hogy megkössék a szerződést.”
A csapattal együtt azonban – Lopez megkönnyebbülésére – a Renault-nak adósságokat is át kellene vennie, melyek miatt a Lotusnak bírósági ügye lett. „A Lotus pénzügyi helyzete nehéz, nyomás alatt vannak hitelezőjük, az Xtrac miatt a bíróságon. Ha a szerződés létrejön, a tartozások a Renault-hoz vándorolnak.”
A Turun Sanomat írt arról is, hogy a Renault Sport 37 éves ügyvezetője, Cyril Abiteboul válhat a visszatérő gyártó csapatvezetőjévé. Annak ellenére, hogy a Caterhamet már irányította a múltban, egyesek kételkednek abban, hogy kellő tapasztalattal rendelkezne. A négyszeres világbajnok Alain Prostot is szóba hozták már ezzel a pozícióval.
Amennyiben a Red Bull a Ferrari- és Mercedes-motort emlegető pletykák ellenére kitartana a Renault mellett, valamint a Lotus-üzlet is megvalósulna, különös helyzet állna elő, nem az energiaitalos istállóé lenne a későbbiekben az első számú szerep. Christian Horner csapatfőnök szerint ez nem következhet be. „Nagyon egyértelmű megállapodásunk van a Renault-val, amely garantálja számunkra az elsődleges státuszt” – mondta a formula1.com-nak.