DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
F1

Ezért gyengébb a Toro Rosso a vártnál

A csapat versenyzői és néhány külső szemlélő a Toro Rosso karosszériáját az F1-es mezőny egyik legjobbjának tartják, mégsem tudnak ehhez méltó eredményeket felmutatni. Carlos Sainz rávilágított, miért.

A Toro Rosso két pilótája, Max Verstappen és Carlos Sainz remekeltek a silverstone-i szabadedzéseken, utóbbi pedig az időmérőn nyolcadik rajthelyet szerzett. A verseny elején azonban küszködtek az autó vezetésével, végül pedig mindketten a népes kiesők sorát gazdagították. Sainz rámutatott, az autó teljesen máshogy viselkedik 100 kilogramm üzemanyaggal, mint üresedő tankkal.

„Az első etap továbbra is a gyengeségünk. Ezt meg kell vizsgálnunk, és javítanunk kell rajta. Nem tudom, mi az oka. Nagy kár, mert amint lecsökken a magas üzemanyagszint, egy másik abroncsot teszünk fel, a benzin pedig 70-80 kilogramm, az autó hirtelen normálisan kezd viselkedni, és erőssé válik a tempónk” – idézi az Autosport lap Sainz magyarázatát.



„Kipróbáltunk néhány dolgot a szezon közbeni teszten Barcelonában és Ausztriában, de továbbra sem tudjuk pontosan, mi ennek az oka. Az egyetlen rész, amikor szenvedünk, az első etap. Az FP1-ben, FP2-ben, FP3-ban és kvalifikáción mindig erősek vagyunk. De miután a nem ideális bemelegítő körön nem sikerült rendesen felmelegíteni a gumikat, az autónk látszólag kiesik az ablakból, és nem tudjuk, hogyan kerüljön vissza.”

„A lényeg az, hogyan érzem magam komfortosan az autóban. Tudom, hogy a kvalifikáción bármit megtehetek, amit akarok, úgy fordíthatom a kocsit, ahogyan szeretném, mert a hátulja stabil, nincs hiány a magabiztosságomban. De 100 kilogrammnál nem tudom, hogy túlkormányzott lesz-e a bejáratnál, alulkormányzott a közepén. Kissé különös” – magyarázta problémáját Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: