A mezőny brazilja, Felipe Massa éveken keresztül a Ferrari versenyzője volt, ahol számos kritika érte csapattársától, Fernando Alonsótól elmaradó teljesítményét. Végső soron ez vezetett eligazolásához a Williamstől – habár kevesen hitték, hogy egészen 2013-ig húzza az olaszoknál. Új istállójánál viszont régi önmagát idézi, a tavalyi szezon utolsó harmadában szárnyalt, az Osztrák Nagydíjon pedig idén is felért a dobogóra. Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős igazgatója – Massa korábbi versenymérnöke, aki a brazillal együtt érkezett a Ferraritól – szerint nem is tévedhetne nagyobbat, aki nem sorolja őt a mezőny élversenyzői közé.
„Több mint 10 éve dolgozom együtt Felipével, és úgy gondolom, igazán jó munkát végeztek abban, hogy lehúzzátok őt, így tettetek a múltban, és valószínűleg tesztek a jövőben is, amikor azt hangoztatjátok, hogy nem élversenyző” –kezdte Smedley keményen, kijelentéseit az újságíróknak címezve.
„Ő az a fickó, aki egy pont híján majdnem megnyerte a világbajnokságot. Nem véletlenül került abba a helyzetbe, és 2008-ban is a csapat hagyta cserben. Igen, a csapat volt, rémesen működtünk. Úgy 20 ponttal kellett volna megnyernie a vb-t, ami mai árfolyamon 40-50 pontot jelent. Szóval ez nem volt véletlen” – emlékezett vissza Massa pályafutásának legeredményesebb szezonjára.
„Voltak jó időszakai, rosszak is. Ami biztos, ő egy nagyon-nagyon agyafúrt versenyző, rendkívül biztos magában. Nem hiszem, hogy csapaton belül egyik versenyző jobb lenne a másiknál, vagy egyikre jobban támaszkodhatnánk, mint a másikra. Két igencsak jó pilótánk van” – jelentette ki a szakember, aki hozzátette, Massa, valamint nyolc évvel fiatalabb kollégája, Valtteri Bottas egymást ösztönzik teljesítményükkel.
„Egészen egyenlők az erőviszonyok köztük, mindketten különösen gyorsak, egyaránt okos versenyzők. Az egyik pályán Felipe gyorsabb, mint Valtteri, elejétől a végéig, két héttel később pedig megfordul a helyzet. Ez a csapatmunka részleteiről szól. Ami miatt boldog vagyok, az az, ahogyan a két csapat dolgozik a versenyzőkkel, mindkettő igazán hajt. Nagyon erős mérnöki gárdák állnak mindkét versenyző mögött.”