A motorszállító Renault a szezon egyik leggyengébb versenyét teljesítette a Kanadai Nagydíjon: versenyzőik közül egyedül Danyiil Kvjat szerzett pontot 9. helyével körhátrányban, a másik három pilóta a legjobb 10-en kívül ért célba. „Ez volt a legtöbb, amit tehettünk. Nyilván sok helyen kell fejlődnünk, közöttük az erőforrás terén” – figyelmeztetett az orosz. A következő állomás a Red Bull hazai versenye, az Osztrák Nagydíj, ahol a Renault erőforrása talán még Montrealnál is nagyobb hátrányban lesz.
A franciák mindenesetre ezekből az eredményekből is ki tudták emelni a pozitívumokat: az erőforrás továbbra is lassú, de legalább megbízható – Ricciardo és Kvjat már versenyek óta a negyedik, utolsó darabot használja, a motor azonban jobban bírja a strapát, mint három elődje. „Sorozatban a harmadik versenyen nem adódott semmiféle megbízhatósági gondunk” –hívta fel a figyelmet a Renault Sport ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul.
„A figyelmünket most a teljesítményre fordíthatjuk” – folytatta a francia szakember. Kanadában a szintén Renault motort használó Toro Rossós Max Verstappen volt az első, akit ötödik erőforráselem felhasználása miatt megbüntettek. A fiatal holland autójába a Renault legújabb specifikációjú erőforrása került be, amelyet Verstappen bár megbízhatónak, de továbbra is erőhátrányban levőnek nevezett.
A Ferrari és Honda Kanadában zsetonokat használt fel motorfejlesztésre, a Renault-nak továbbra is rendelkezésére áll 12 egység, több mint bárki másnak. Abiteboul azonban figyelmeztetett, komoly tétje van annak, milyen eredményesen használják fel őket – fennáll a távozás lehetősége, amivel kapcsolatban Christian Horner nemrég aggódva nyilatkozott. „A Renault-nak nincs jövője az F1-ben, ha nem tudunk versenyképest motort fejleszteni” – idézi Abiteboult a spanyol El Mundo Deportivo.