DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 2. szerda
F1

Renault: Első a megbízhatóság!

A Renault megbízhatósági problémái túl sok időt elvettek az F1-es motorgyártótól, így csak azután fogják növelni a teljesítményt, ha sikerül ezen a téren is előrelépniük.

A Renault szezon eleji motorhibái miatt mind a Red Bull, és mind a Toro Rosso is elhasználta az idei szezonra engedélyezett 4 motoregységét, ezért a francia gyártó az utóbbi hetekben teljes erőbedobással dolgozott azon, hogy javítson a megbízhatósági rátán Montrealban. A Motorsport.com információi szerint a Renault-nál magabiztosak afelől, hogy ez sikerült is.

„Egy különös probléma merült fel, ami visszatartott minket a teljesítmény növelésében, így először ezzel kellett foglalkoznunk” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault motorsportfőnöke a portálnak. Az új elemeket a pénteki szabadedzések során próbálják ki a csapatok a Monacóban használt motorokban, és ezt követően dől el, hogy a hétvége további részében is ezeket az erőforrásokat fogják-e használni, vagy esetleg bevetik az ötödik erőforrást – persze büntetés terhe mellett.



A montreali hosszú egyenesek Monacótól eltérően lehetőséget biztosítanak az előzésre, aminek köszönhetően lehet, hogy a csapatok bevállalják a büntetés terhét, hiszen a Notre Dame-szigeten nem olyan fontos a rajthely, mint a hercegségben. „Most számolgatunk, hiszen nem arról van szó, hogy ne tudnánk használni a negyedik motort, hanem lehet, hogy most bevetjük az ötödiket, aztán visszatérünk a régihez. Persze ha a küzdelmet nézzük, kármentésről van szó.” – mondta Abiteboul.

A megbízhatóság javítása mellett eddig háttérbe szorult a teljesítménynövelés, amely Abiteboul szerint az idény második felének lesz a témája – előreláthatólag a Belga Nagydíjtól, ahol minden bizonnyal a 2015-ös fejlesztési zsetonokat is használni fogják. „Amikor ilyen megbízhatósági gondokkal kerülünk szembe, akkor semmi mással nem tudunk foglalkozni. Tudjuk, hol lehetne fejlődni, és az a tervünk, hogy a nyári szünet végeztével jöhetnek az újítások.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: