Hamilton 14 körrel a Monacói Nagydíj leintése előtt kényelmes előnnyel vezetett, mikor a biztonsági autót a pályára küldték, ő pedig a bokszba állt szuperlágy abroncsokért. Mivel azonban a mögötte haladó Nico Rosberg és Sebastian Vettel úgy döntött, kerékcsere nélkül folytatja a versenyt, a címvédő világbajnok csak a harmadik helyre tért vissza, és itt is fejezte be a futamot. A csapat nem győzött bocsánatot kérni a pilótától.
„Őszintén, igazán sajnálom” – állt be a sorba Niki Lauda, a Mercedes elnöke is. „Bocsánatot kértem tőle, még a mérnökeitől is, mert számomra elfogadhatatlan, ami történt. Totónak (Wolff, a Mercedes üzleti ügyvezető igazgatója) pedig kiadtam, hogy elemezze ki alaposan, ami történt, és keresse meg, mi volt a hiba. De egészen biztos, hogy a döntés, hogy kihozzuk őt, teljesen rossz volt. Hallgattam a rádióbeszélgetéseket, túl sok volt a zavartság. Végül pedig a rossz döntés született meg, ez nem is kérdéses.”
Az említett vizsgálatot Toto Wolff nagyon komolyan veszi, az osztrák csapatvezető elárulta, hogy vasárnap este csaknem 100 csapattag bevonásával tartottak megbeszélést. „Egy áttekintés formájában beszéltük át, kedd reggel pedig ismét összegyűlünk, hogy kielemezzük. Azután már tudni fogjuk, hogy hol volt gond a rendszerben” – nyilatkozta. Hamilton, aki a vasárnapi találkozót kihagyta, valószínűleg nem vett részt a mai megbeszélésen sem.
Wolff nem gondolja, hogy a Hamiltont kihívó mérnököt kellene hibáztatni. „Ugyanolyan nagyra tartom azt a fiút és a csapatát, mint a verseny előtt. Kénytelen volt meghozni egy döntést, a számok zavarták össze. Nem kételkedünk benne, hogy mi történt. Az adatgyűjtő eszközeinkkel volt problémánk, azokkal az eszközökkel, amelyeknek sok nagyszerű győzelmet köszönhetünk.”
A MEEX különleges akciójának köszönhetően most mindössze 9990 forintért látogathat ki a Magyar Nagydíj három napjára mindenki, aki érvényes diákigazolvánnyal rendelkezik. Az ajánlat részleteiről itt olvashatsz részletesen.