A gyakorlás ezúttal teljesen száraz pályán kezdődött, hiszen éjszaka óta nem volt eső, és a mezőny azonnal meg is kezdte a délutáni munkát - már csak azért is, mert az előrejelzések újabb rossz időt mutattak, a sötét felhők pedig csak gyűltek Monaco felett. Egyedül Marcus Ericsson nem lépett pályára, miután a Ferrari motorjávan gondok adódtak a Sauberjében.
A Mercedesek hamar az élre álltak, Lewis Hamilton 1:17,192-vel megjavította délelőtti legjobbját, mögé Nico Rosberg jött fel nyolctizedes, Sebastian Vettel pedig 1,1 másodperces hátránnyal.
Hamar felfordult azonban a második szabadedzések megszokott menetrendje, először amiatt, mert Roberto Merhi egy hiba után az alagút kijáratában a falhoz csapta a Manort, így néhány percre piros zászlóval leállították a gyakorlást. Ám mire ismét megkapta volna a mezőny a zöld jelzést, megváltozott körülmények fogadták őket a pályán, hiszen eleredt az eső, ami egyre nagyobb intenzitásra kapcsolt. Ekkor már csak néhányan merészkedtek ki, és egyedül Pastor Maldonado autójára tették fel a szuperlágy gumikat, amelyeket így a pilóták egyáltalán nem tudtak kipróbálni a nap során, így először szombaton ismerkedhetnek csak meg a legutóbb a téli teszteken használt abroncsok teljesítményével.
Az eső miatt majdnem egy órán át senki nem hajtott ki a pályára, így eseménytelenül zajlott a másfél óra jelentős része. „Megbízható forrásokból tudjuk, hogy a szombat és a vasárnapi is száraznak ígérkezik, így technikai szempontból nem sokat tanulhatnánk a vizes pályán” - magyarázta a Williams technikai igazgatója, Pat Symonds a SkySportsnak. „Ráadásul nagy kockázata van annak, hogy megsérülne az autó, aminek a kijavítása mindig költséges, ráadásul sok esetben a legjobb elemeink mennének tönkre.”
A csapatok nagy örömére az eső idővel elállt, és a garázsok előtti terület feltakarítása után szinte mindenki kiküldte még autóit intermediate- vagy esőgumikon a pályára, hogy legalább néhány kör erejéig gyakorolhassanak feltankolt autókkal is. A végső sorrend persze a körülmények miatt már nem változott, a pilóták pedig a megszokottnál jóval kevesebb adattal vágnak majd neki a szombatnak a pénteki szünnap után.
A második szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:17.192 | - | 12 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:17.932 | 0.740 | 15 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:18.295 | 1.103 | 14 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:18.543 | 1.351 | 15 |
5 | Daniil Kvyat | Red Bull-Renault | 1:18.548 | 1.356 | 16 |
6 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:18.659 | 1.467 | 14 |
7 | Max Verstappen | Toro Rosso-Renault | 1:18.782 | 1.590 | 12 |
8 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:18.906 | 1.714 | 18 |
9 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:19.151 | 1.959 | 13 |
10 | Romain Grosjean | Lotus-Mercedes | 1:19.266 | 2.074 | 13 |
11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:19.300 | 2.108 | 13 |
12 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:19.560 | 2.368 | 15 |
13 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:19.566 | 2.374 | 14 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus-Mercedes | 1:19.577 | 2.385 | 13 |
15 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:19.606 | 2.414 | 14 |
16 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:19.639 | 2.447 | 13 |
17 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:20.263 | 3.071 | 10 |
18 | Roberto Merhi | Marussia-Ferrari | 1:22.017 | 4.825 | 9 |
19 | Will Stevens | Marussia-Ferrari | 1:22.943 | 5.751 | 13 |