DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Exkluzív Monacóból: Amikor összefognak a versenyzők

Feledhetőre sikeredett a Monacói Nagydíj csütörtökje, köszönhetően a bohókás időjárásnak, ám a nap így is termelt egy hőst magának az első gyakorláson derék teljesítményt nyújtó Max Verstappen személyében.

Bár a pályán nem kényeztették el a nézőket a versenyzők, azon kívül igyekeznek kedvezni a rajongóknak: érdekvédelmi szervezetük késő délután online közvélemény-kutatást indított, mert tudni akarják, hogy milyennek szeretné látni a publikum a Forma-1-et.

Dél-Franciaország térségében már szerda este komoly esőzések voltak, így már a délelőtti tréning is nedves pályán vette kezdetét. Régi tény, hogy Monacóban az önbizalom a legfontosabb, csak egy kellően magabiztos pilóta tud megfelelő tempóval mandinerezni a szűk utcácskákat övező szalagkorlátok között: idei meggyőző produkcióját Verstappen azzal folytatta, hogy a 2. pozícióban zárta a tréninget a címvédő-listavezető Mercedes-fenegyerek, Lewis Hamilton mögött és ezzel kapásból sikerült újabb elismeréseket kivívnia.

Dppi_00115006_339



„Az első edzésen csak lassan sikerült javulnom, mert minden új volt számomra, de szerencsére azonnal jónak éreztem az autómat. Ennek köszönhetően magabiztos lettem és az, hogy a második helyen végeztem, csodálatos érzésekkel töltött el” – fogalmazott a fiatal holland, akinek sokan megveregették a vállát, a délutáni tréninget követő csapatfőnöki sajtótájékoztatón pedig a szakvezetők is méltattak: a Red Bullt irányító Christian Horner például azt emelte ki, hogy életkora alapján még normál közúti bérlésére sem lenne jogosult, a versenypályán viszont…

A délutánról egyébként sok mindent nem lehet mondani: csak az első 15 percben volt száraz a pálya, később láthattunk egy Merhi-balesetet az alagút kijáratánál, majd amikor újra eleredt, 45 percen át semmit. Mivel a meteorológia a hétvége hátralevő részére napos időt jósol, senki nem látta értelmét a túlzott erőfeszítéseknek, s bár a végén intermediate abroncsokon zajlott némi körözgetés, a szuperlágy gumik próbája elmaradt. Folytatás a pályán szombat reggel, amikor – épp a mai üzemszünet miatt – várhatóan sokkal intenzívebb lesz az egyórás gyakorlás.

IMAG2373[1]

A celebek és hírességek még nem lepték el Monte-Carlót, helyettük viszont egy délutáni eseményt kísért kiemelt figyelem a paddockban, ahol a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA bejelentette: egy internetes szakportállal közösen útjára indítják rajongói közvélemény-kutatásukat. Ennek lényege az, hogy a gpda.motorsport.com (előfordulhat, hogy túlterheltség miatt nem működik) internetes oldalon a drukkerek választ adhatnak egy 50 kérdésből álló csokorra: a pilótaszakszervezet az eredmények kiértékelésének fényében szeretne majd javaslatot tenni arra, hogy milyen irányba mozduljon a sportág jövőjének alakítása. Térjen-e vissza a tankolás, legyen-e újra gumiháború – szinte zúg a feje az embernek, ha csak megpróbálja azt felidézni, hogy hány és hány variációt, véleményt lehetett hallani az utóbbi napokban.

„Szeretnénk minél jobban megérteni, hogy mit szeretnének a rajongók” – mondta a GPDA egyik igazgatójaként tevékenykedő Sebastian Vettel a paddockban tartott rögtönzött sajtóértekezletén, amelyen részt vett a formula.hu is. „Az utóbbi másfél évben túlságosan sok volt a negatív kritika és gyakoriak voltak mostanában a teljes irányváltások is. Tudnunk kell, hogy az emberek mit akarnak, mint szeretnének látni és mit nem. Ez az első alkalom, hogy ilyen történik, ez egy független felmérés, amelyet mi, a pilóták találtunk ki. A rajongók két hónapon át a világ minden tájáról elmondhatják véleményüket, mi pedig a kiértékelt eredményekből igyekszünk arra következtetni, hogy mi lenne a helyes irány.”

IMAG2367[1]

Arra a felvetésre, hogy a versenyzők szerint a jelenlegi Forma-1 túlságosan a technikáról szól, és egyre kevésbé magukról a pilótákról, Vettel kifejtette: „Szerintem a rajongók azt akarják, hogy a leggyorsabb versenyző nyerjen. A technika mindig is a Forma-1 része volt, de a jelenlegi autók roppant összetettek, nem egyszerű megérteni a működésüket, így tényleg van miről beszélni, tényleg eljött az ideje annak, hogy megkérdezzük a rajongókat is.”

Érdekesség, hogy az angol nyelvű Forma-1-es sajtó a sportág jövőjének alakításával kapcsolatos felhajtásból is igyekszik kisebbfajta belháborút keverni. Míg a GPDA és médiapartnere ma indította el a magáét, addig az egyre inkább teret vesztő Autosport című brit szaklap már tegnap óta futtat egy hasonlót: abban szinte mindenki egyetért a szakmán belül, hogy figyelem megosztása nem feltétlenül segíti elő a kívánt cél elérését.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: