Versenyt nyerhetnek…
… a hangsúly a feltételes módon van, és nem valószínű, hogy így fog történni. Ennek ellenére a Force Indiát, a Saubert, a Lotust, a Toro Rossót és a Manort is megelőzik a legtöbb fogadóirodánál, de mégis, a téli tesztek leggyengébbikének bizonyult gárdától már az is bravúr lenne, ha sikerülne pontszerző helyen befutni Ausztráliában. Ami pedig a győzelmet illeti… talán messzebb áll a valóságtól, mint hogy ufótámadásnak leszünk szemtanúi a verseny során.
Kívül kerülnek a 107%-on és nem indulhatnak
Első blikkre ostobaságnak hangzik, de ha abból indulunk ki, hogy barcelonai leggyorsabb körük 2,4 másodpercre volt a Mercedesétől, ami melbourne-i mértékegységekre átváltva öt másodpercet jelent, az azt jelentené, hogy a wokingiak kívül maradnának a 107%-os határon. A csapat kijózanító pofonként élné meg, ha így történne, és az is biztos, hogy ha előjönnek a Spanyolországban tapasztalt megbízhatósági problémák, könnyen lehet, hogy még a szabadedzéseken sem sikerül megfelelő időt autózniuk – az FIA pedig nem ismer könyörületet ebben az esetben.
Az utolsó sorba kvalifikálnak
Képzeljük el: a nagy múltú McLarent az a Manor győzi le, akiknek indulása csak nemrég lett hivatalos, ráadásul a tavalyi autójuk módosított változatával állnak rajthoz. Demoralizáló, nem igaz? Barcelona után nem lehetetlen, bár hozzátennénk, hogy a kisebb brit csapat egyetlenegy kört sem tett meg az előszezonban, így ekkora szégyen talán nem éri Ron Dennis csapatát.
A középmezőnyben autózva mindkét autó műszaki hiba miatt esik ki
Még az is megtörténhet, hogy a csapat összekaparja magát, és a középcsapatokkal harcol a tizen-sokadik helyekért – annak viszont, hogy mind Button, mind Magnussen befejezi a versenyt, kicsi a valószínűsége. S bár az Albert Park nem megterhelő aszfaltcsík, a McLarennek egyetlen egy versenyszimulációt sem sikerült végrehajtania a télen – ez pedig előirányozhatja a csúfos bukást.
A csapat amolyan negyedik tesztnek használja Melbourne-t
Talán ez áll a legközelebb a realitáshoz, hiszen az eredmények hajszolása légből kapott vágyálom lenne – inkább azzal telik majd el az Ausztrál Nagydíj három napja, hogy tovább csiszolgatják a technikát. Nem lenne meglepő, hiszen mindössze a Force India tett meg kevesebb kört a 2015-ös autójával, mint a McLaren – a silverstone-iak azonban csak két és fél napig nyüstölhették gépüket, míg a wokingiaknak mind a 12 nap a rendelkezésükre állt…
A Sky Sport összeállítása alapján