A Német Nagydíj a 2015-ös versenynaptárban szerepel, azonban továbbra is bizonytalan, megrendezik-e egyáltalán a futamot, és ha igen, hol – a Nürburgring és Hockenheimring helyzete sem fényes, utóbbin tavaly rendezték meg Németország versenyét, a látogatottság azonban egészen alacsony szintet ütött meg. Toto Wolff, a Mercedes üzleti ügyvezető igazgatója nemrég kijelentette, a német gyártó igyekszik mindent megtenni, hogy megmentse hazai versenyét.
Most viszont arról beszélt, hogy dacára annak, hogy az elmúlt 15 évben 9 bajnoki címet német pilóta nyert meg, az ország közönségét már nem érdekli annyira a sportág, mint a múltban. „Németországban telítettség van, szinte már másnaposságnak nevezhető. Most már más sportok mozgatják meg a tömegeket” – mondta Wolff a Der Standard lapnak.
Azt a lehetőséget kizárja, hogy Bernie Ecclestone Németországban zajló bírósági ügyei tényezők lennének. „Ez nem játszik szerepet. Ecclestone érdekeltségei kizárólag kereskedelmi jellegűek. Bevételt kell generálnia, ez a munkája. A történelmi múltú pályák fontosak, de érthető, hogy a jogtulajdonos maximális bevételt akar.”
Wolff honfitársa, Niki Lauda szerint az új szabályok okolhatók a nézettség csökkenéséért, a hangerő viszont emelkedni fog idén, ami az érdeklődést is növelni fogja – ez mondta az osztrák APA hírügynökségnek. „A problémák mind otthon keresendők. A dolgok a jó irányba haladnak, most az a fontos, hogy a szervezők is jó munkát végezzenek.”