DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek
F1

Melbourne-ben nem leszünk 100%-osak

Ezt a Renault Sport F1-ért felelős vezetője, Remi Taffin ismerte be az Autosportnak nyilatkozva. Télen teljesítmény terén egyértelmű előrelépést tettek ugyan, de a vezethetőségen és a megbízhatóságon van még mit csiszolni.

„Sikerült felszínre hoznunk a motorban rejlő potenciált, de a fő csapásirány, amin még dolgoznunk kell, hogy a lehető legkonstansabbá tegyük az erőforrást, és a vezethetőségén is javítsunk. Nem végeztünk el minden munkát, amit szerettünk volna, de ez csak amiatt volt, hogy nem kaptunk meg minden alkatrészt egyszerre. Ez is része volt annak a feszített munkatempónak, amit azért folytattunk, hogy minél felkészültebben érkezzünk Melbourne-be” – kezdte az autosport.com-on megjelent okfejtésében a francia szakember.

„Csak, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba: feltérképezni és beprogramozni egy motort nem két vagy három nap kérdése. Itt hetekről, olykor hónapokról beszélünk, főleg ezzel az erőforrással” – utalt a mai F1-es hajtásláncok összetettségére Taffin, aki hangsúlyozta, az önmagukhoz képest való javulás megkérdőjelezhetetlen.



„Tisztán látjuk a potenciálunkat. Néha előfordul, hogy mérsz valamit a fékpadon, aztán a pályán semmit nem látsz viszont belőle, de itt most szó sincs erről. Egyértelműen kijelenthetjük, hogy fejlődtünk. A fő teendők, amik még hátravannak – és ezeket nem problémáknak nevezném, mivel csak idő kérdése, hogy megvalósítsunk mindent –, hogy kiegyensúlyozottabbá és vezethetőbbé tegyük a motort” – ismételte némiképp önmagát az idén a Red Bullt és a Toro Rossót erőforrásokkal ellátó Renault sportfelelőse. 

A szakember végül a jelenlegi helyzetet felvázolandó azt is elismerte, még a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon sem lesz száz százalékos felkészültségi állapotban a Renault V6-osa. „Nehéz megmondani, hogy mennyit fejlődhetünk még Melbourne-ig, de ha az a kérdés, hogy száz százalékig kész leszünk-e mindennel, arra azt kell felelnem, hogy nem hinném. Még vannak dolgok, amiket dolgoznunk kell. Minden verseny egyfajta előrelépés lesz nekünk. Jelenleg így állunk” – ért helyzetjelentése végére Taffin.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: