A Renault a jerezi teszthez közeledve elérkezettnek látta az időt beszámolni azokról a radikális változtatásokról, amelyeket a téli holtszezonban F1-es erőforrásukon eszközöltek. Részletekbe persze nem bocsátkoztak, de a változások mértékéről sokat sejtet a nyilatkozatuk.
„Tudtuk, mit kell tennünk a télen, és most látjuk azt, hogy ebből mit sikerült megvalósítani. Hisszük, hogy egy nagyon nagy előrelépést tettünk teljesítmény és megbízhatóság tekintetében egyaránt. Nem tudjuk, a többiek milyen erősek lesznek: talán nem tüntetjük el egyből az összes tavaly látott különbséget, de bizton állíthatjuk, hogy mi mindent elkövettünk annak érdekében, hogy csökkentsük a hátrányt” – idézi az autosport.com a Renault ügyvezető-igazgatóját, Cyril Abiteboult.
A szabályok értelmében a gyártók az idei évre a tavaly használt erőforrásaikat 48 százalékban alakíthatják át, és noha a Renault jelentős változtatásokkal vág neki a szezonnak, a 32 rendelkezésre álló fejlesztési zsetonja egy részét átmenti a szezon későbbi szakaszába – erősítették meg a franciák.
„Alapvető változtatásokat eszközültünk, hogy javítsunk a teljesítményen és a megbízhatóságon. Minden rendszert és alrendszert frissítettünk, olyan elemekkel, amelyek a teljesítmény optimalizálását mozdítják elő” – vette át a szót Rob White technikai főnök, majd hozzátette:
„A fő módosítás a belsőégésű motort, a turbófeltöltőt és az akkumulátort érinti. A belsőégésű motor új égésteret, új kipufogó-rendszer koncepciót és változatos szívótorkokat kap, persze a 2015-ös szabályok keretein belül. A kompresszor hatékonyabb lesz, és az energia-visszanyerő rendszereink komolyabb igénybevétellel lesznek képesek megbirkózni.”
„Már a 2014-es egység elhelyezése is jó volt a súlyelosztás tekintetében, de kicsit rendbe tettük a csomagolását, hogy könnyebben beilleszthető legyen a karosszériába. Ezen felül, számos rendszert és funkciót ésszerűsítettünk és egyszerűsítettünk, hogy tovább könnyítsünk a feladaton. Röviden összefoglalva: a 2014-es elemek nagyon kevés része lesz látható a 2015-ös erőforrásunkban” – zárta a technikai főnök.
A pálya melletti műveletekért felelő Remi Traffin ezt annyival egészítette ki: „Nem fogunk részleteket elárulni minden egyes alkatrészről, amit kicseréltünk, de egy a tavalyitól nagyon eltérő motorral fogunk megérkezni Melbourne-be.”
A Renault végül arról is beszámolt, nemcsak az általuk gyártott F1-es erőforrások estek át jelentős változáson a tél folyamán, de magát a gyár struktúráját is átformálták bizonyos mértékben, a hatékonyabb működés érdekében.