DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 2. szerda
F1

F1-es bérautót épít két csapat

A két cégnek esze ágában sincs versenyeken rajthoz állni, helyette fiatal pilótáknak adnak lehetőséget, hogy teljesíthessék a szuperlicensz megszerzéséhez szükséges 300 kilométeres távot.

A Racecar Engineering magazin számolt be arról, hogy két cég is Formula-1-es autó építésébe kezd, amelyek megfelelnek a 2016-ban érvényes technikai szabályoknak, mégsem tervezik, hogy versenyezni fognak. Helyette feltörekvő versenyzőknek biztosítanak lehetőséget arra, hogy a korábbiakhoz képest alacsonyabb áron megtehessék azt a 300 kilométeres távot, amelyre a szuperlicensz kiváltásához van szükség.

A jelenlegi szabályok meghatározzák, hogy az engedélyhez szükséges távot 2011 után épült Formula-1-es autókban kell teljesíteni. Erre a mezőny csapatai nyújtanak lehetőséget, akik cserébe óriási összegeket kérnek a fiatal pilótáktól, ráadásul az autók is mindig többévesek, a korábbi, V8-as erőforrásokkal felszereltek, jelentősen eltérnek a jelenlegi konstrukcióktól. A szabályok viszont nem zárják ki, hogy a táv olyan autókkal is teljesíthető legyen, amelyek 2014-es, 2015-ös vagy 2016-os technikai szabályok szerint épültek, azonban nem az F1-es csapatok valamelyike gyártotta őket, és sosem versenyeztek, valamint soha nem is fognak versenyezni nagydíjakon.



A két új konstruktőr egyike az angliai Perrinn cég (a másikat a lap nem nevezte meg). „Ez nem egy hivatalos Formula-1-es autó, helyette egy olyan autó, amelyet teljes egészén az F1-es technikai szabályok alapján terveztek” – magyarázta a cég vezetője, Nicolas Perrin, aki állítja, az előállítás töredékébe kerül annak, mint amennyit a csapatok költenek.

„Nem vagyunk Formula-1-es nevezők, és nem is célunk, hogy azok legyünk. Ez azt jelenti, hogy sok potenciál rejlik bennünk, egy motorgyártó vagy egyéb beszállító tesztelhet velünk, a fiatal versenyzők pedig megszerezhetik a szuperlicenszet, vagy hozzászokhatnak a modern F1 sebességéhez.” Ehhez a versenyzőknek nem kell olyan mélyre nyúlniuk pénztárcájukba, mintha hasonló célból egy csapattól vásárolnának tesztnapokat. Az autó legkorábban 2015 végén fog pályára gurulni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: