DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
F1

Alonso a Ferrarinál – a remény halt meg utoljára...

Amíg Sebastian Vettel négy világbajnoki címet szerzett 2010 óta, Fernando Alonso és a Ferrari álmai évről évre szertefoszlottak - voltak szép pillanataik, de a mélypontokból még több akadt, így könnyen lehet, a spanyol legszebb éveit vesztegette el Maranellóban.

Fernando Alonso többre volt hivatott, mint azt az öt, Ferrarinál töltött éve alatt szerzett 11 győzelme, és három világbajnoki második helye mutatja. Óriási reményekkel érkezett meg a vörösökhöz, kétszer is az év utolsó versenyén maradt alul Vettellel szemben, de valljuk be: igazi lehetősége soha nem adódott, hogy tartósan megragadjon az élen paripájával. Néhány diadal és néhány kiesés fűszerezte a spanyol Maranellóban töltött éveit, mindössze egyszer nem végzett a pontszerzők között, ha befejezte a versenyt, de többnyire reménytelenül hadakozott az élmenők mögött. Íme, az ovideói bika öt legszebb, és öt legkellemetlenebb pillanata a Ferrarinál.

Fent…

2010, Olasz Nagydíj

Olyan év volt ez, amely alatt versenyről versenyre nem tudtuk megállapítani, melyik csapat kerekedik felül a másikon a Red Bull-McLaren-Ferrari hármasból, és Monzába érkezve úgy tűnt, maranellóiak elbúcsúzhatnak a vb-címtől. Alonso ugyanis eldobta a vasat a spái esőben, ponthátránya pedig 41 egységre rúgott Lewis Hamiltonnal szemben. A Ferrari hazai közönsége előtt azonban első számú esélyessé vált, és a csapat lenyűgöző bokszmunkájának köszönhetően felülmúlta Jenson Buttont. Éles volt a kontraszt a futam után, ahol a tifosi önkívületben ünnepelte hercegét, akit 2006-ban, a csapat utolsó monzai győzelmekor még kifütyült a lelátóról…



2010, Szingapúri Nagydíj

Ha egy üzlet beindul… Két héttel az Olasz Nagydíjat követően Alonso arra készült, hogy egy újabb győzelemmel meghódítsa a ponttáblázat élét. Egy mesébe illő pole után egész versenyen keresztül sikerült maga mögött tartania Vettelt, szenzációs diadalt aratva, minden körben az élen állva, a leggyorsabb kört futva, élete első Grand Slamjét megszerezve. Autója és önmaga minden tudására szükség volt ahhoz, hogy ezzel a teljesítménnyel a pontverseny második helyére ugorjon, melyhez különleges tüzijátékot kapott volt Renault-s munkatársától, Heikki Kovalainentől.

2012, Maláj Nagydíj

Ebben a szezonban három győzelem figyelt Alonso dicsőséglistáján, ebből kettőt nagyon érzelmes körülmények között szerzett meg. Sepangban nem volt sok esélye arra, hogy a McLarenekkel, vagy a Red Bullokkal hadakozzon, jó bizonyíték volt minderre kínkeserves kilencedik rajthelye. A verseny azonban más lapra tartozott, hiszen a Ferrarinál jó ütemben cseréltek kereket a változó intenzitású esőben, a futam második felében pedig Alonso magabiztosan tartotta maga mögött Sergio Perez virgonc Sauberjét. Andrea Stella reakciója ebben a helyzetben érthető és igencsak megható volt: „Ez volt a legszebb, a legeslegszebb… nagyon büszkék vagyunk rád a csapattal!” – mondta a spanyol fülére elcsukló hangon versenymérnöke a tiszteletkör alatt.

2012, Európa Nagydíj

Igen, Alonso valanciai győzelméhez kellett a safety car, kellett Vettel kiesése, de hat év után hazai közönség előtt győzni, ráadásul a 11. helyről, minden képzeletet felülmúlt a kétszeres világbajnok számára. Nagyszerű volt látni, ahogyan Alonso levezető körén meghajol az övéi előtt, mialatt már rég a pódiumceremónián kellett volna lennie. Nem csak a győzelme tette emlékezetessé a délutánt, hanem Michael Schumacher egyetlen mercedeses dobogója is, immár biztosan az utolsó karrierje során.

2013, Spanyol Nagydíj

Ha már utolsó győzelmek: a barcelonai volt Alonso búcsúajándéka a Ferrarinak, de legalább ismét a spanyol közönség előtt ünnepelhetett. Hét év telt el azóta, hogy először győzelemre vitte autóját a montmelói hegycsúcsok között, és most ismét a legjobbnak bizonyult. Diadalát egy nagyszerű rajt, valamint egy kulcsfontosságú előzés alapozta meg Raikkönen ellenében, aztán a vörös pont egyre kisebb lett a Lotus előtt. Ekkor még senki sem sejtette, hogy nem lesz folytatás…

… és lent

2010, Maláj Nagydíj

Nyitánynak nagyszerű volt a bahreini győzelem, de aztán valahogy nem jöttek össze a dolgok a Ferrarinál. Sepangban minden az eltaktikázott időmérővel kezdődött (19. hely), majd a versenyen váltóprobléma ütötte fel a fejét. Egészen a kilencedik helyig küzdötte fel magát, és megvolt az esélye arra, hogy átugorja Buttont, de a küzdelem ködös véget ért: az utolsó előtti körben elvétette az egyes kanyar féktávját a brit mellett, és a dadogó Ferrari motor néhány másodperccel később megadta magát.

2010, Abu Dhabi Nagydíj

Amilyen nagyszerűen dolgozott a csapat Monzában, úgy került porszem a gépezetbe az év utolsó versenyén, a bajnoki címről döntő Abu Dhabi Nagydíjon. Alonso éllovasként érkezett meg a Yas Marinára, és a Ferrarinál úgy látták, elég csak követni a Red Bull taktikáját, így csak nem történhet baj. De történt, méghozzá Vitalij Petrov köpött a vörösök levesébe, aki birokra kelt a spanyollal, és nem engedte el riválisát – versenyben voltak, így semmi szükség nem volt rá. Persze a spanyol őrjöngött a levezető körén, de a végén mégis elismerte, hogy ilyen a versenyzés.

2013, Maláj Nagydíj

Noha a Red Bull fölénye majdhogynem egyértelmű volt a szezon elején, Fernando Alonso 2012-höz hasonlóan ismét ajándékot kapott az égiektől néhány esőcsepp képében. Jobban is rajtolt, mint Massa és Vettel, a kettes kanyarban pedig úgy ráesett a németre, hogy megtörte az első szárnyát. Ezzel egy nagyszerű küzdelemtől fosztott meg minket, a csapata pedig a folytatástól, hiszen az első kör végén nem hívta be pilótáját javításra. Az eredmény? Egy szárnyaszegett és kavicságyban ragadt Ferrari az egyes kanyar bukóterében…

2013, Bahreini Nagydíj

Pedig volt potenciál ebben a versenyben: miután a harmadik helyre kvalifikált, Rosberg pünkösdi királyságát követően a második helyre lépett fel, azonban különös probléma ütötte fel a fejét: egy előzésnél nyitva maradt a DRS-e, és mivel zónán kívül igencsak hátráltató tényező a működő rendszer, ki kellett állnia, hogy a csapat rögzítse. Alonso azonban elkövette azt a hibát, hogy ismét nyitotta a hátsó egyenesben, amely törvényszerűen megint úgy maradt – újabb boxkiállás, és a csapatnál csak ezután szóltak a fülére, hogy vegye le a kezét a DRS-gombról. Így egy remek második hely helyett csak a nyolcadik helyen ért célba, 40 másodperccel Vettel mögött.

2014, Olasz Nagydíj

Igazából nem volt meglepő, ami Monzában történt. A Ferrari 21 éve nem zárt ilyen gyenge szezont, mint 2014-ben, és mindössze két dobogós helyezés került fel a vörösök dicsőséglistájára. Alonso szokás szerint nem tudott beleszólni a pódiumért folyó csatába, s bár próbálkozott, nem tudott előrébb jutni a hetedik helynél. Az ERS hibája miatt ugyanoda parkolta le autóját, mint 2006-ban motorhiba miatt veszteglő Renault-ját – nem így akart búcsúzni a tifositól…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: