DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Hivatalos: Carlos Sainzé a másik Toro Rosso

A Toro Rosso péntek este hivatalos sajtóközleményben erősítette meg, hogy Carlos Sainz kapja a faenzai csapat másik autóját, s minden idők legfiatalabb F1-es párosát alkotják majd Max Verstappennel.

A jövő szezonban biztosan részt vevő kilenc istálló közül immár csak a McLaren nem jelentette be 2015-ös felállását, miután a Toro Rosso hivatalosan is megerősítette, hogy Carlos Sainz, a WSR3.5 történetének legfiatalabb bajnoka lesz Max Verstappen csapattársa.

tw_verstappen_sainz

Mészáros Sándor kollégánk már a hétvégén sejtette, hogy a Toro Rosso 2015-ös párosát fotózza le Abu Dhabiban


A most húszéves Sainz gokartos sikerek után 2010-ben kezdett együléses autókkal versenyezni, s a Formula BMW-n, a kétliteres Formula Renault-n, a brit F3-on, valamint a GP3-on keresztül jutott el a WSR 3,5 literes kategóriájába, ahol idén bajnoki címet szerzett a legfiatalabb, és a legtöbb futamot nyerő győztesként.

Nyáron egyszer már úgy tűnt, hogy Sainz befutó az ülésre, ám amikor a Toro Rosso váratlanul szerződtette Max Verstappent Danyiil Kvjat mellé, úgy tűnt, hogy hoppon marad a spanyol tehetség. Ám kapóra jött neki Vettel távozása a Red Bulltól, s így Kvjat előléptetése után ismét megnyílt egy hely a csapatnál, melyért a hírek szerint elsődlegesen Jean-Eric Vergne-nyel volt versenyben – de rajtuk kívül a GP3-bajnok Alex Lynn és a WSR3.5 ezüstérmese, Pierre Gasly is esélyes volt.

A csapatfőnök, Franz Tost e szavakkal köszöntötte újdonsült versenyzőjét: „Azzal, hogy Carlos Sainz lesz Max Verstappen partnere jövőre, folytatjuk a Toro Rosso hagyományát, miszerint a Red Bull juniorprogramja tagjainak mi tesszük lehetővé a bemutatkozást az F1-ben” – mondta a csapatfőnök, aki jövőre minden idők legfiatalabb F1-es párosát küldi harcba az Ausztrál Nagydíjon.

„Figyeltem Carlos fejlődését az utánpótlás-kategóriákban, mindig fejlődött, ahogy egyre feljebb lépett a ranglétrán. Ez a folyamat egy jól megérdemelt bajnoki címben teljesedett ki idén a WSR-ben. De emlékszem arra a napra is, amikor nálunk tesztelt tavaly Silverstone-ban az STR8-cal. Érett hozzáállása és sebessége nemcsak engem lepett meg aznap, hanem a mérnökeit is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: