Mielőtt az F1 Austinba utazott volna, a mezőny végén álló két csapat, a Caterham és a Marussia is csődeljárás alá került, emiatt pedig csak 18 autó vett részt az USA és a Brazil Nagydíjon. De nem csak ők, hanem mások is nehéz helyzetbe kerültek az idei évre megemelkedett költségek miatt. Az igazságosabb pénzelosztás vagy a harmadik autó lehet a megoldás? És van egyáltalán megoldás? Egyáltalán: kinek mennyi pénz áll rendelkezésére és mennyit költ ebből a versenyzésre? Az Autósport és Formula Magazin ezekre a kérdésekre keresi a választ.
A Suzukában történt súlyos balesetet követően az F1 egy új, biztonságosabb rendszer kidolgozásán fáradozik a sárga zászlós periódusokra vonatkozólag. Vajon megmentette volna Jules Bianchit, ha már akkor is az új ötlet szerint fogták volna vissza az autók sebességét? A lap körüljárja a történteket, és felfedi, milyen intézkedéseket igyekszik az FIA életbe léptetni a veszélyes helyzetekben.
Az Orosz Nagydíj hétvégéjén az AFM munkatársa a Toro Rossónál vendégeskedett, ahol betekintést nyerhetett abba, mi is zajlik a háttérben egy versenyhétvége során. A siker ugyanannyira múlik a pilótán, mint az őt segítő mérnökök csoportján. De pontosan mivel is foglalkoznak ezek a szakértők egy futamra való felkészülés és a nagydíjak során?
Aligha volt még a Le Mans-i versenypálya akkora magyar siker színhelye, mint október 12-én. Kiss Norbert ugyanis megnyerte a kamion Európa-bajnoki címet csapata saját építésű és fejlesztésű kamionjával, ráadásul gyári gépeket és profi pilótákat megelőzve. A bajnok a magazin hasábjain meséli el, hogyan érzi magát a történelmi siker után, a cikk szerzője pedig kideríti, milyen út vezetett a csúcsra.
Véget ért a szezon az idén újjáélesztett SEAT León Európa-kupában is, ahol a magyar B3 Racing csapat pilótái már koránt sem örülhettek komoly sikereknek. Wéber Gábort a szezon nagy részét technikai hibák árnyékában töltötte, és az évet egyértelműen pályafutása legrosszabbjának nevezte, de Bús Edina sem nyilatkozott teljesen elégedetten a lapnak adott interjújában. Ifjabb Ficza Ferenc ellenben elégedett magával, annak ellenére, hogy neki a végső győzelemre is volt esélye.
Pilótából popsztár? Az Autósport és Formula Magazin a tavalyi év után idén ismét ellátogatott Madridba a Gymkhana GRID döntőjére, ahol ezúttal egy különc egyéniség, az egykori Boyzone együttes tagja, Shane Lynch mesélte el, hogyan manőverezett élete során a mikrofon és a versenyautók kormányai között.
További témák a lapból:
- A pénz az úr - Meglepő pilótaválasztás a Saubernél
- Orosz, USA és Brazil Nagydíj összefoglaló
- Az F1-es üzemanyag-áramlás rejtélyei
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Nagy Norbi a nagyok közé vágyik
- MotoGP: Bajnoki cím rekorddal
- WRC: Ogier behúzta a duplát
- Érdi Tibor sikere a Rali Európa-bajnokságon
- Mecsek Rali: Egyszer fent, másszor lent
- Ralikrossz: Törökországban a Monsterrel
- Marton Gergely az FIA tehetségei között
- Marokkó Rali: Főpróba a Dakar előtt
- A jövő zászlóshajója a Párizsi Autószalonon
- Fotógaléria: Miss Tuning 2015
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu megújult weboldalán.