Nagy visszhangot váltott ki az a néhány hónappal ezelőtt bevezetett szabályváltozás, mely jövőre minden egyes safety car-fázis után állórajtra kötelezné a mezőnyt – a tervezet nem aratott siker a csapatfőnökök körében. Szerintük túl veszélyes, túl körülményes és túl nagy kockázattal jár, és már csak azért sem lenne jó, hogy a lehetséges 18 elrajtolóból még kevesebb maradna versenyben egy-egy baleset esetén.
A csapatvezetők legutóbbi ülésén a rajtbüntetéseket is újratárgyalták, a radikálisabb álláspontot képviselők a hátrasorolások teljes eltörlését szeretnék elérni. Mégpedig azért, mert ritkán fordul elő, hogy a végleges rajtsorrend megegyezik az időmérő végeredményével, összezavarva ezzel a rajongókat.
Az érintettek azt akarják, hogy a motorcsere, feltartás vagy ütközés miatt ne osszanak ki rajtbüntetéseket, inkább a bokszkiállások idejéhez adjanak hozzá bizonyos büntetést, úgy, ahogyan azt a futamon elkövetett vétségekért szokás.
A Mercedes a reklámforgatási napok számának növelését szeretné elérni, amit Alan Permane, a Lotus pálya menti feladatokért felelős igazgatója nem helyesel. „A csapatok arra fogják használni ezeket a kilométereket, hogy a rajtokat gyakorolják.” A jövőre Mercedes motorokra váltó enstone-i gárda a motoregységek lezárását szeretné jövőre minden egyes versenyhétvégén, megakadályozva ezáltal az egyes darabok cseréjét, de a nagycsapatok nem helyeselték a tervet.
Az ötletek a Startégiai Munkacsoport elé lesznek tárva, és ha Ecclestone, Jean Todt, valamint a Ferrari, a McLaren, a Red Bull, a Williams és a Mercedes vezetői rábólintanak, utána kerülnek a Motorsport Világtanács elé. Nagy a valószínűsége, hogy a csapatok egyöntetűen elfogadják majd a dupla pontok és a futamközi állórajtok eltörlését.