Az idén 10 versenyt megnyerő Hamilton 17 ponttal vezeti a világbajnokságot, még a dupla pontok ellenére is megnyerheti a bajnoki címet úgy, ha a futamgyőztes Nico Rosberg mögött ér célba a második helyen. Rosberg két forgatókönyvben bízhat: Hamilton vagy kiesik műszaki hiba miatt, vagy egy rivális ékelődik be kettejük közé.
Azonban mindkettőre kevesebb esély lesz Abu Dhabiban, a Mercedes stratégiájából kifolyólag. A brit Telegraph azt állítja, hogy az előző versenyhétvégéken a csapat szándékosan kímélte a motorokat – a versenyzők a megszokottnál kevesebb kört tettek meg az edzéseken –, hogy a szezonzárón lehetőleg egyik versenyzőt se sújtsa műszaki hiba.
„Gondoskodunk arról, hogy az autó a lehető legjobb formájában legyen. Ami a vezetést illeti, ők tudják, mit kell tenniük” – nyilatkozta Toto Wolff, a csapat üzleti ügyvezető igazgatója a BBC rádiónak.
Az ORF csatornának az egyik csapaton belüli íratlan törvényről beszélt: „Egy szabályunk az volt, hogy mindig elsőként és másodikként akartuk befejezni a versenyt. Ha a kettő közül az egyik hátraesett, agresszívabb motorbeállítást engedélyeztünk neki, hogy a lehető leghamarabb visszatérhessen a második helyre.”
A német Kölner Express szerint ezt a szabályt felfüggesztik Abu Dhabiban, tehát mindkét versenyző ugyanolyan motorbeállításokkal teljesítheti az egész versenyt. Mivel az előző futamon amúgy is tartalékoltak, logikusan adódik, hogy egy magasabb fokozatra állítják a teljesítményt. Ezzel pedig Rosberg második forgatókönyve is valószínűtlenebbé válik: az esély még kisebb lesz arra, hogy bármelyik rivális beférkőzzön az eddig is domináns két Mercedes közé.