Képzeljük el, hogy a Formula-1 múzeumában minden termet egy-egy versenycsapat kisajátít, vajon milyen táblát helyezne el dicsekvésképpen a terem bejáratára? (Amely versenyistálló „háza táján” csupán egy győzelmet értek el, ott nem lehetett aranypárost kiállítani, azt mellőztem)
Juan Manuel Fangio neve három csapatnál is csillog. Az argentin ikon volt a legjobbja az Alfa Romeo és a Maserati csapatoknak, továbbá a Mercedesnél is kiemelkedőt nyújtott. Jackie Stewart szintén három helyen írt történelmet, a Tyrrellnél két vb-címmel, a Marchnál és a BRM-nél fölényes futamgyőzelmekkel.
Michael Schumacher a Benettonnál és a Ferrarinál ért el (úgy tűnik) felülmúlhatatlan érdemeket, Alain Prost neve pedig a Renault és a McLaren mellett ragyog legjobban. Nelson Piquet karrierje során a Brabham és a Benetton meghatározó pilótája volt, és bár vb-címet nyert Williamsben is, ott Mansell és Damon Hill összességében eredményesebb volt nála.
Stirling Moss neve a Vanwall és a Maserati győzelmi tábláján virítana legjobban. Jenson Button a gyári Hondánál és a Brawn csapatnál volt kiemelkedő (utóbbival nyerte egyetlen vb-címét).
Érdemes szemezgetni a táblázat sorai között, a jelenleg oly sikeres Mercedesnél Nico Rosberg könnyen felkerülhet Lewis Hamilton mellé, amennyiben győznie sikerül legalább még egyszer. Ebben a táblázatban más csapat berkein belül (a közeljövőben) nincs realitása sorrendi változásnak.
ALFA ROMEO |
győzelem |
dobogó |
J.M.Fangio |
6 |
8 |
G.Farina |
4 |
7 |
|
|
|
BENETTON |
|
|
M.Schumacher |
19 |
38 |
N.Piquet |
3 |
7 |
|
|
|
BRABHAM |
|
|
N.Piquet |
13 |
29 |
J.Brabham |
7 |
21 |
|
|
|
BRAWN |
|
|
J.Button |
6 |
9 |
R.Barrichello |
2 |
6 |
|
|
|
BRM |
|
|
G.Hill |
10 |
26 |
J.Stewart |
2 |
8 |
|
|
|
COOPER |
|
|
J.Brabham |
7 |
10 |
B.McLaren |
3 |
20 |
|
|
|
FERRARI |
|
|
M.Schumacher |
72 |
116 |
N.Lauda |
15 |
32 |
|
|
|
HONDA |
|
|
J.Surtees |
1 |
4 |
J.Button |
1 |
3 |
|
|
|
JORDAN |
|
|
H.-H.Frentzen |
2 |
8 |
G.Fisichella |
1 |
3 |
|
|
|
LIGIER |
|
|
J.Laffite |
6 |
31 |
D.Pironi |
1 |
5 |
|
|
|
LOTUS |
|
|
J.Clark |
25 |
32 |
Ma.Andretti |
11 |
16 |
|
|
|
MARCH |
|
|
R.Peterson |
1 |
8 |
J.Stewart |
1 |
4 |
|
|
|
MASERATI |
|
|
J.M.Fangio |
7 |
12 |
S.Moss |
2 |
5 |
|
|
|
McLAREN |
|
|
A.Senna |
35 |
55 |
A.Prost |
30 |
63 |
|
|
|
MERCEDES |
|
|
L.Hamilton |
9 |
17 |
J.M.Fangio |
8 |
10 |
|
|
|
RED BULL |
|
|
S.Vettel |
38 |
65 |
M.Webber |
9 |
41 |
|
|
|
RENAULT |
|
|
F.Alonso |
17 |
41 |
A.Prost |
9 |
17 |
|
|
|
TYRRELL |
|
|
J.Stewart |
15 |
20 |
J.Scheckter |
4 |
14 |
|
|
|
VANWALL |
|
|
S.Moss |
6 |
7 |
T.Brooks |
4 |
5 |
|
|
|
WILLIAMS |
|
|
N.Mansell |
28 |
43 |
D.Hill |
21 |
40 |