DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Szám szerint - A 2012-ben megtett versenykilométerek

A teljesített versenykilométerek értéke sokatmondó mutatószám. 2012-ben a brazil versenyen Räikkönen eldobott egy rekordot, az utólag oly sokszor kikarikírozott pályatévesztése miatt. Egyetlen kör híján az összeset teljesítette 2012-ben (99.9 %), ezért nem ismételhette meg Michael Schumacher 2002-es, 100%-os eredményét.

Räikkönen a biztonsági autó és a győztes Button mögött gurult át a célvonalon, tehát egy autóhossz kellett volna még a hiányzó körhöz... viszont az SC hatálya alatt nem lehet előzni"

Megfigyelhető, hogy a versenytechnika működési megbízhatósága mekkora magaslatokba jutott. 1976-ban James Hunt úgy lett világbajnok, hogy az össztáv 81.7 %-át futotta le csak. Ilyen számértékbeli teljesítmény tavaly csak a 20. helyre volt elég! Perez 76%-os eredményt ért el, amellyel a 22. helyre került, ő volt a legkisebb össztávot autózott pilóta azok közül, akik minden versenyen jelen voltak. A modern mezőny 1/3 része 90 % fölött teljesített!

2012 GP TELJ KM %
Räikkönen 20 6083,071 99,93%
Ricciardo 20 6025,204 98,98%
Massa 20 6013,670 98,79%
Vettel 20 5922,566 97,29%
Kovalainen 20 5883,071 96,64%
Di Resta 20 5769,735 94,78%
Webber 20 5750,647 94,47%
Button 20 5614,997 92,24%
Glock 19 5600,628 92,00%
Alonso 20 5471,433 89,88%
B.Senna 20 5462,936 89,74%
Hülkenberg 20 5452,302 89,57%
Kobayashi 20 5424,816 89,12%
Pic 20 5422,630 89,08%
Petrov 19 5355,288 87,97%
Vergne 20 5298,766 87,05%
L.Hamilton 20 5261,728 86,44%
N.Rosberg 20 5205,498 85,51%
M.Schumacher 20 4987,924 81,94%
Maldonado 20 4923,228 80,88%
De La Rosa 19 4888,985 80,31%
Perez 20 4685,154 76,97%
Karthikeyan 19 4568,191 75,04%
Grosjean 19 4122,928 67,73%
D Ambrosio 1 307,029 5,04%



Ez nemcsak a megbízhatóbb hajtásláncra, és a felhasznált anyagok nyúzhatatlanságára utal. Arra is, hogy a leaszfaltozott bukótereknek köszönhetően a versenyzői hiba következmények nélkülivé vált. Egy elrontott féktáv miatt Fangio árokba borult volna, Brabham a kerítésben végezte volna, Regazzoni a szalagkorlátban, Alboreto pedig a kavicságy foglya lett volna! Ezzel szemben a sokat bírált Karthikeyan simán befejezhette a tavalyi versenyeket akkor is, ha mindegyiken négyszer hibázott nagyot".

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: