Räikkönen a biztonsági autó és a győztes Button mögött gurult át a célvonalon, tehát egy autóhossz kellett volna még a hiányzó körhöz... viszont az SC hatálya alatt nem lehet előzni"
Megfigyelhető, hogy a versenytechnika működési megbízhatósága mekkora magaslatokba jutott. 1976-ban James Hunt úgy lett világbajnok, hogy az össztáv 81.7 %-át futotta le csak. Ilyen számértékbeli teljesítmény tavaly csak a 20. helyre volt elég! Perez 76%-os eredményt ért el, amellyel a 22. helyre került, ő volt a legkisebb össztávot autózott pilóta azok közül, akik minden versenyen jelen voltak. A modern mezőny 1/3 része 90 % fölött teljesített!
2012 | GP | TELJ KM | % |
Räikkönen | 20 | 6083,071 | 99,93% |
Ricciardo | 20 | 6025,204 | 98,98% |
Massa | 20 | 6013,670 | 98,79% |
Vettel | 20 | 5922,566 | 97,29% |
Kovalainen | 20 | 5883,071 | 96,64% |
Di Resta | 20 | 5769,735 | 94,78% |
Webber | 20 | 5750,647 | 94,47% |
Button | 20 | 5614,997 | 92,24% |
Glock | 19 | 5600,628 | 92,00% |
Alonso | 20 | 5471,433 | 89,88% |
B.Senna | 20 | 5462,936 | 89,74% |
Hülkenberg | 20 | 5452,302 | 89,57% |
Kobayashi | 20 | 5424,816 | 89,12% |
Pic | 20 | 5422,630 | 89,08% |
Petrov | 19 | 5355,288 | 87,97% |
Vergne | 20 | 5298,766 | 87,05% |
L.Hamilton | 20 | 5261,728 | 86,44% |
N.Rosberg | 20 | 5205,498 | 85,51% |
M.Schumacher | 20 | 4987,924 | 81,94% |
Maldonado | 20 | 4923,228 | 80,88% |
De La Rosa | 19 | 4888,985 | 80,31% |
Perez | 20 | 4685,154 | 76,97% |
Karthikeyan | 19 | 4568,191 | 75,04% |
Grosjean | 19 | 4122,928 | 67,73% |
D Ambrosio | 1 | 307,029 | 5,04% |
Ez nemcsak a megbízhatóbb hajtásláncra, és a felhasznált anyagok nyúzhatatlanságára utal. Arra is, hogy a leaszfaltozott bukótereknek köszönhetően a versenyzői hiba következmények nélkülivé vált. Egy elrontott féktáv miatt Fangio árokba borult volna, Brabham a kerítésben végezte volna, Regazzoni a szalagkorlátban, Alboreto pedig a kavicságy foglya lett volna! Ezzel szemben a sokat bírált Karthikeyan simán befejezhette a tavalyi versenyeket akkor is, ha mindegyiken négyszer hibázott nagyot".