Könnyed funkcionalitásával, progresszív egyéniségével és széleskörű alapfelszereltségével – amely jelentős mértékben túlmutat elődmodelljén és magasan kiemelkedik a mezőnyből – az új BMW 2-es Active Tourer kiváltképp vonzó választás lehet az aktív életmódot kedvelő célcsoportok számára. A piaci bevezetéskor négyféle hajtáslánc-változat elérhető elsőkerék-meghajtással a 100 kW / 136 lóerő és 160 kW / 218 lóerő közötti teljesítmény-tartományban. A portfólió néhány hónapon belül két plug-in hibrid modellel bővül.
A második modellgenerációval bevezetett alapvető utastér-átalakítások az új BMW 2-es Active Tourer méretét és sokoldalúságát hangsúlyozzák. Az utastér formai kialakítása és megannyi részlete a BMW iX technológiai zászlóshajó utastér-koncepciójából merít ihletet, amely progresszív prémium hangulatot teremt olyan kulcsfontosságú stílusjegyekkel, mint a keskenyre húzott műszerfal, a BMW Ívelt Kijelző, az integrált vezérlőpanellel ellátott, „lebegő” kartámasz és a fizikai gombok, illetve kapcsolók számának átfogó csökkentése.
Az új BMW 2-es Active Tourer a legkorszerűbb hajtáslánc-technológiával érkezik meg az utakra. A széleskörűen továbbfejlesztett belsőégésű erőforrások nem csupán növelik a vezetés élményét, de csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is, a hétfokozatú duplakuplungos Steptronic automataváltó legújabb generációja pedig – amelyet mindegyik hajtáslánc-változathoz az alapfelszereltség részeként kínál a gyártó – szintén rendkívüli hatékonysággal működik. A BMW 223i Active Tourer modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,0 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 137 – 149 gramm / km) és a BMW 220i Active Tourer modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,9 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 133 – 148 gramm / km) eközben a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia új változata is debütál. Az automataváltóba integrált elektromos motor a belsőégésű erőforrás támogatására hivatott, 14 kW-ra / 19 lóerőre növelt teljesítménnyel.
Az új BMW 223i Active Tourer maximális teljesítménye 160 kW / 218 lóerő (amelyet a 150 kW / 204 lóerős belsőégésű erőforrás és a 14 kW / 19 lóerős elektromos motor együttesen állít elő), a BMW 220i Active Tourer maximális teljesítménye 125 kW / 170 lóerő (amelyet a 115 kW / 156 lóerős belsőégésű erőforrás és a 14 kW / 19 lóerős elektromos motor kettőse állít elő), míg a BMW 218i Active Tourer 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,2 – 6,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 140 – 154 gramm / km).
Mindegyik benzinmotort új égési folyamattal és kettős üzemanyag-befecskendező rendszerrel vértezték fel a mérnökök. Az új BMW 218d Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 125 – 138 gramm / km) dízelmotorjának hatékonyságát alacsony súrlódású dugattyúk és kétlépcsős turbófeltöltés fokozza. A modell maximális teljesítménye 110 kW / 150 lóerő.
Az új BMW 2-es Active Tourer portfóliója 2022 nyarán tovább bővül két plug-in hibrid modellel, amelyeket most először az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiával felszerelve rendelhetnek meg az ügyfelek. A jövőbe mutató technológia nem csupán fokozza a menetdinamikát, de jelentősen nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot is biztosít.
A már Magyarországon is rendelhető BMW 2-es Active Tourer modellek bruttó listaárai:
- BMW 218i Active Tourer: 11 160 000,-Ft
- BMW 220i Active Tourer: 11 960 000,-Ft
- BMW 223i Active Tourer: 13 300 000,-Ft
- BMW 223i xDrive Active Tourer (márciusi gyártástól): 14 026 000,-Ft
- BMW 218d Active Tourer: 12 370 000,-Ft
A sajtóközleményben szereplő modellváltozatok, felszereltségi csomagok, technikai adatok, valamint üzemanyag-fogyasztási és emissziós értékek leírásai a Németországban elérhető modelleken alapulnak.
Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.