A Mercedes-Benz új mércét állít fel az elektromos hatótávolság és a hatékonyság terén a VISION EQXX modellel. A prototípus ugyanis bemutatja, hogy az elektromobilitás mennyire hatékony, fenntartható és fényűző lehet. Az autó egyetlen töltéssel akár 1000 kilométer megtételére is képes lehet, ami 100 kilométerenként kevesebb mint 10 kWh energiafogyasztásnak felel meg.
Ez részben a külső kialakításnak és az aerodinamikának köszönhető, amely 0,17-es légellenállási együtthatót ért el. A forradalmi könnyűszerkezetes kialakítással, az akkumulátorinnovációkkal és az új anyagokkal pontosan megmutatja, mitől lesznek egyediek a Mercedes-Benz elektromos gyártmányai. Ez az érték az elektromos hajtás és mindenekelőtt a hatótávolság szempontjából fontos, mivel az energia kétharmada csak a légellenállás ellensúlyozásához szükséges.
Az aerodinamika magas művészetének jelentős hagyománya van a márkánál, az autóipar szerelmesei például emlékezhetnek a C 111-esre az 1970-es évekből. Ma a luxuskategória úttörője, az EQS tartja a legjobb aerodinamikával rendelkező szériaautó világrekordját. A VISION EQXX viszont a következő mérföldkövet állítja fel. Az orr-rész kisebb, mint egy kompakt CLA esetében, így minimális ellenállást fejt ki. A keskenyebb hátsó kerekek lehetővé teszik a levegő hatékonyabb áramlását, az átlátszó külső borítások pedig minden légörvényt megakadályoznak.
A Mercedesnél a tervezés során új utakat jártak be a belső tér fejlesztésével is. Az autóban ugyanis a gombától kezdve a bambuszon, valamint a kaktuszon át egészen a vegán selyemig több fenntartható anyag is keveredik. Ezek megmutatják, hogy állati eredetű termékek felhasználása nélkül is lehetséges a legmagasabb szintű autós luxus elérése, miközben a prémiumkomfort utánozhatatlan érzetét keltik, és a bőr szénlábnyomát is a felére csökkentették.
A VISION EQXX hajtáslánca világelső 95%-os energiahatékonysággal rendelkezik, melyet a High Performance Powertrains (HPP) és a Mercedes-Benz Grand Prix (MGP) autóversenyzéssel foglalkozó szakemberei dolgoztak ki. Az akkumulátor energiasűrűségét is sikerült 200 Wh/kg-ra növelni, ami lehetővé teszi, hogy 100 kWh-t tároljon, miközben 50%-kal kisebb és 30%-kal kevesebbet nyom, mint a hasonló kapacitású akkumulátorok. A legmodernebb szilícium anódokat például a Formula–1-ből származó ultrakönnyű anyagokkal kombinálva alkalmazták, ami jelentősen megnövelte a tárolóegység teljesítményét.
Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.