DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Az extrém vezetési élmény ismét középpontban: a MINI John Cooper Works

Letisztult formanyelvével, széleskörű alapfelszereltségével, új operációs rendszerével és vonzó opciós tételeivel a prémium kisautó-szegmens etalon sportolója minden korábbinál kirobbanóbb formában van.

Versenypályás adottságait a hosszú egyenesek, hamisítatlan menetdinamikáját pedig a szűk kanyarok éltetik: a MINI John Cooper Works (átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,9 – 7,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 158 – 163 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 155 – 161 gramm / km) volánja mögött minden egyes kilométer vérpezsdítő élmény – nem csupán a zárt versenypályákon, de az épített utakon is. A prémium kisautó-szegmens etalon sportolójának lélegzetelállító kvalitásai ráadásul a legújabb modellfrissítéssel most még tovább erősödnek. Új stílusjegyeivel és széleskörű alapfelszereltségével a MINI John Cooper Works minden korábbinál kirobbanóbb formában van, miközben új operációs rendszere és vonzó extrafelszereltségi tételei az extrém vezetési élmény személyre szabott formáját váltják valóra.

P90418146_highRes_the-mini-john-cooper_resize



A MINI John Cooper Works, amelynek mindig is a letaglózó menetteljesítmény állt a középpontjában, mostantól még inkább előtérbe helyezi a brit prémiumgyártó által fémjelzett, egyszerre letisztult és összetéveszthetetlenül egyedi stílusjegyeket. A frontrészt a LED-technológiás, kör alakú első fényszóró-pár és a mélyebbre húzott, vörös színű keresztmerevítővel ellátott, hatszögletű hűtőrács uralja. Az első lökhárítóban megnövelt légbeömlők gondoskodnak arról, hogy a hajtáslánc és a fékrendszer alkatrészeit még extrém sportos vezetési szituációkban is megfelelő mennyiségű levegő hűtse, miközben a tervezők újragondolták az első kerékjárati ívekbe épített, típus-specifikus oldalsó irányjelző-paneleket és a modell körüli légáramlat optimalizálása érdekében jellegzetes diffúzorral ellátott hátsó lökhárítót is.

A végtelenül sportos stílusjegyek a MINI John Cooper Works rendkívüli adottságait nyomatékosítják. A modellt egy MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú, soros négyhengeres benzinmotor hajtja, amelyet a brit prémiumgyártó motorsport-specifikus John Cooper Works részlege fejlesztett tovább. A maximális teljesítmény így 170 kW / 231 lóerő és 320 Nm csúcs forgatónyomaték, amelyekkel a MINI John Cooper Works 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre az alapfelszereltség részeként kínált hatfokozatú manuális váltóval.

P90418193_highRes_the-mini-john-cooper_resize

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltóval ez az érték 6,1 szekundumra csökken.

A legextrémebb versenypályás manőverek méltó megszólaltatásáról sport kipufogórendszer gondoskodik, a hátsó lökhárító közepén kivezetett két darab, egyenként 85 milliméter átmérőjű, rozsdamentes acélból készült végződésével. Utóbbi a MINI John Cooper Works széleskörű alapfelszereltségének része, ahogyan a Brembo oldalán kifejlesztett, típus-specifikus sport fékrendszer is. Az alapfelszereltségként 17” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákat az első tengely végein belső szellőzésű féktárcsák és négydugattyús, MINI John Cooper Works logóval ellátott, vörös féknyergek lassítják. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modellhez 18” méretű könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, köztük az új, kéttónusú MINI John Cooper Works Circuit Spoke felnikkel.

A MINI John Cooper Works agilis vezethetőségéhez a típus-specifikus sport futómű is nagymértékben hozzájárul, nem csupán a zárt versenypályák gyors egymást követő ráfordítóiban, de a nagyvárosi forgatagokban is. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként immár az adaptív futómű új verziója is megrendelhető, amely folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítóival a sportosság és a menetkomfort végtelenül optimális egyensúlyát teremti meg. A lengéscsillapítókban egy kiegészítő szelep gondoskodik arról, hogy pontosan ellensúlyozza az adott kerék megtapadásával hirtelen fellépő nyomást, ezzel pedig még a legkisebb útegyenetlenségeken is harmonikus vezetési élményt kínál.

P90418187_highRes_the-mini-john-cooper_resize

Az adaptív futómű folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítói 50-100 ezredmásodperc között képesek a nyomáshoz állítani az ellensúlyozás mértékét, miközben mindegyik kerék végig aktív kapcsolatban van az úttal. A MINI John Cooper Works modellben az adaptív futómű új verziója a korábbiaknál több mint 10 százalékkal erősebb kilengés-ellensúlyozásra képes.

Az adaptív futómű a MINI John Cooper Works felszereltségi csomag része, amely az alapfelszereltség alternatívájaként többek között Piano Black magasfényű karosszéria-kiegészítőket és utastéri dekorbetéteket, a MINI John Cooper Works sportüléseken Carbon Black árnyalatú bőrözést és prémium megjelenésű karosszériafényezési opciókat is tartogat. Utóbbi palettáról a Chili Red, a kizárólag a MINI John Cooper Works élsportolóhoz elérhető Rebel Green, az új Island Blue metál és a Rooftop Grey metál árnyalatok közül választhatnak a brit prémiummárka ügyfelei.

Az újonnan összeállított felszereltségi csomagok a MINI minden ügyfelének felkínálják a lehetőséget arra, hogy célzottan, saját preferenciáik szerint állítsák össze a MINI John Cooper Works modell kényelmi, járműkapcsolati és vezetést támogató funkcióit. Az opciók sorát kormányfűtés, a Driving Assistant csomag sávelhagyásra figyelmeztető rendszere (Lane Departure Warning) és az aktív tempomat (Active Cruise Control) Stop & Go funkciója színesíti. A MINI John Cooper Works alapfelszereltségének mostantól a hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) is része.

P90418178_highRes_the-mini-john-cooper_resize

A prémium kisautó-szegmens etalon sportolója újratervezett műszerfalat is kapott, középpontjában már alapfelszereltségként egy 8,8” képernyő-átmérőjű, fekete keretbe foglalt, érintés-érzékeny központi kijelzővel. Utóbbi új operációs rendszert futtat, amelynek modern grafikai megoldásai minden korábbinál intuitívabbá teszik a járműfunkciók, audioprogramok, alkalmazások, illetve navigációs és kommunikációs lehetőségek kiválasztását és vezérlését. A modell operációs rendszerében most először válnak elérhetővé az élő ikonstílusok, amelyek között a MINI ügyfelei az érintőképernyőn végzett lapozó mozgással váltogathatnak.

Újdonság továbbá a központi kijelző és a kormány mögé opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető műszerfali kijelző megjelenítési stílusának kétféle üzemmódja. „Lounge” üzemmódban a megjelenített tartalmak türkiz és halványkék árnyalatban világítanak, míg „Sport” módban a vörös és antracit színek dominálnak. A MINI John Cooper Works modell alapfelszereltségébe tartozó MINI Vezetési Üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes) esetén a kijelzők színe a kiválasztott vezetési üzemmódhoz igazodik. SPORT vezetési üzemmódban a kijelzők sportos megjelenítési stílusa egyszerre aktiválódik a gázpedál és a kormánymű, valamint – opcionálisan – a lengéscsillapítók és az automataváltó sportos karakterisztikájával, amely átfogó vezetési élményt hív életre, hiszen az extrém vezetési élmény így egyszerre látható és érezhető.

 

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: