A E-type 60 Edition-párosokat alkotó járművek mindegyike a két legrégebbi és leghíresebb Jaguar E-type, a „9600 HP” és a „77 RW” előtt tiszteleg. Ennek a két változatnak meghatározó szerep jutott a modell 1961 márciusában, Genfben tartott bemutatóján.
A „9600 HP” névre keresztelt, Opalescent Gunmetal Grey (opálfényű kékesszürke) fényezésű, 3,8 literes, fix tetős kupé volt a két E-type egyike, amelyeket külön meghívottak előtt lelepleztek le a Parc des Eaux Vives-ben. Érdekesség ennek kapcsán, hogy Bob Berry PR-vezető néhány perccel a bemutatókörök előtt érkezett meg a helyszínre, miután a premier előtti éjjelen „padlógázzal” hajtott az autóval Coventryből Svájcba.
Mivel az E-type keltette lehengerlő benyomás hatására kimagaslóan magas érdeklődés mutatkozott a Berryvel tett próbautak iránt, a Jaguar legendás teszt- és fejlesztőmérnöke, Norman Dewis azt az utasítást kapta, hogy „minden mást félretéve” vezesse másnapra a „77 RW” nevű, British Racing Green (sötétzöld) 3,8 literes roadstert Coventryből Genfbe.
Mindkét autó részt vett a sajtónyilvánosság előtt tartott közúti teszteken, ahol számot adtak lenyűgöző teljesítményükről – nem utolsósorban a 240 km/h-s végsebességükről –, amely illett a Malcolm Sayer aerodinamikai mérnök által fejlesztett szélcsatornában tökéletesített, sugárhajtású repülőgépek ihlette vonalvezetéshez.
A Jaguar warwickshire-i Classic Works műhelyének csapata által megalkotott E-type 60 Edition-járművek mindegyike eredeti, hatvanas évekbeli, 3,8 literes E-type modellre épül majd, amely teljes körű restauráláson esik át a 60. évforduló alkalmából a hagyományok előtt tisztelgő, exkluzív műszaki leírások szerint.
Mindegyik E-type 60 Collection-páros Flat Out Grey (szürke) fényezésű „9600 HP” kupéból és Drop Everything Green (zöld) fényezésű „77 RW” roadsterből áll. Kizárólag ezek az autók kapnak ilyen egyedi összetételű festést. Minden E-type 60 Edition-jármű hordoz a 60. jubileumra emlékeztető formaelemeket, amelyek a Jaguar formatervezési igazgatója, Julian Thomson közreműködésével készültek.
A mozgalmas hatvanas évek forradalmi korszellemével összhangban olyan hírességek voltak az E-type-tulajdonosok között, mint Steve McQueen, Brigitte Bardot, Frank Sinatra, George Harrison, Tony Curtis és Britt Ekland. Plasztikus formáinak szépsége, funkcionalitása és formatervezésre gyakorolt hatása révén az E-type volt a harmadik autó, amely bekerült a New York-i Modern Művészeti Múzeum (The Museum of Modern Art) formatervezési gyűjteményébe (1996-ban).
A Jaguar Classic világelső az eredeti E-type-alkatrészek szállításában és az E-type-tulajdonosoknak nyújtott szolgáltatásokban, legyen szó állapotfelmérésről és a korhűség megőrzése melletti fejlesztésekről, vagy akár szakavatottan kiválasztott példányok „Reborn” (Újjászületés) műszaki leírás szerinti restaurálásáról, az újszerű állapot aprólékos helyreállításával.
Fotók: ©JDHT