DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Egyéb

Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

A BMW dél-franciaországi tesztközpontjában zajló finomhangolások a prémium kompakt szegmens új etalonjának összetéveszthetetlen egyéniségét erősítik.

A BMW 1-es sorozat harmadik generációjának előszériás példányai álcázva futják tesztköreiket Dél-Franciaországban, a bajor prémiumgyártó Autodrome de Miramas tesztközpontjában, amelynek rendkívül változatos pályakialakításai optimális körülményeket biztosítanak az innovatív újdonság agilitásának és menetteljesítményének finomhangolásához. Az új 1-es BMW tömegtermelés előtti tesztprogramját öt éven át tartó, intenzív fejlesztőmunka előzte meg, amely során a tervezőmérnökök a BMW legkorszerűbb elsőkerék-meghajtású padlólemezére álltak át.

P90341136_highRes_testing-in-miramas-t_resize



Vérbeli BMW egyedi karakterrel

Az új BMW 1-es sorozat minden korábbinál magasabb menetdinamikai mércét állít fel a prémium kompakt szegmensben, miközben jelentősen nagyobb utasteret is kínál. Az 1-es BMW harmadik nemzedéke a kategória legfejlettebb futómű-hangolásával, innovatív járműtechnológiai megoldásokkal és a menetdinamika tökéletesítéséért felelős legkorszerűbb alkotóelemekkel, illetve vezérlőrendszerekkel felvértezve érkezik meg az utakra, elsőkerék-meghajtással és BMW xDrive intelligens összkerékhajtással egyaránt lebilincselő agilitást garantálva. „Ügyfeleink közvetlenül érzik majd a hajtáslánc gyors és precíz reakciókészségét, amely abszolút vezetési élményt eredményez. Az új BMW 1-es sorozat vérbeli BMW modellként debütál, összetéveszthetetlen karakterrel fűszerezve” – mondta Peter Langen, az új BMW 1-es sorozat menettulajdonságaiért felelős fejlesztőrészleg vezetője.

Iránymutató technológia a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktból

Az új BMW 1-es sorozatban a tervezőmérnökök az elmúlt esztendők összes, az elsőkerék-meghajtású modellek kifejlesztése és finomhangolása során felhalmozott tapasztalatot kamatoztatták. Az újdonság kivételes agilitásában kulcsfontosságú szerepet játszik a BMW i3s modellben bemutatott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amely belsőégésű erőforrással szerelt modellben most először kerül sorozatgyártásba. A BMW i divízió iránymutató technológiájának átörökítésével jelentős mértékben nőtt az új 1-es BMW vonóereje, miközben az innováció bevezetése érezhetően kifinomultabb és gyorsabb rendszerreakciót is eredményez.

P90341148_highRes_testing-in-miramas-t_resize

A BMW 1-es sorozat harmadik nemzedékéhez alapfelszereltségként kínált ARB technológia kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló-rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a jelcsatorna jelentősen rövidült. Az információáramlás így háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel szorosan együttműködő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozás ráadásul anélkül csökkenti az elsőkerék-meghajtású modelleknél tapasztalható hajtási befolyást, hogy megtörné az oldalirányú gyorsulás felépülésének folyamatát. Az új BMW 1-es sorozat alapfelszereltségének része továbbá a BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is, amely dinamikus fékezésekkel képes tovább fokozni a modell agilitását. A karosszériaváz torziós merevségét számos kiegészítő merevítés erősíti, így többek között az ugyancsak alapfelszereltségként kínált, hátsó „bumeráng merevítő”. „Az új BMW 1-es sorozat menetdinamikáját fokozó technológiai megoldásaink széleskörű alkalmazásával és az új, innovatív kipörgés-korlátozó rendszerrel merőben újszerű vezetési élményt váltunk valóra” – fogalmazott Holger Stauch, a BMW 1-es sorozat projektmenedzsere.

A motorpaletta csúcsán a BMW Group legerősebb négyhengeres erőforrása dolgozik

Az új BMW 1-es sorozat motorpalettájának csúcsán egy vadonatúj fejlesztésű, négyhengeres erőforrás áll: a BMW M135i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 162 gramm / km)* orrában a BMW Group legerősebb négyhengeres motorja dolgozik, 2.0 liter hengerűrtartalommal és BMW TwinPower Turbo technológiával. A 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes erőforrás extrém dinamikus vezethetőséget garantál, olyan egyedülálló technikai megoldásainak köszönhetően, mint például az edzett főtengely, az új dugattyúk, az új hajtókarok, a nagyobb turbófeltöltő és az optimalizált üzemanyag-befecskendező rendszer.

P90341148_highRes_testing-in-miramas-t_resize

Minden korábbinál nagyobb utastér

A harmadik nemzedék érkezésére a BMW 1-es sorozat hatalmas lépést tett az utastér bővítése felé. Az elsőkerék-meghajtású padlólemeznek, a keresztben beépített erőforrásnak és a jelentősen alacsonyabb középső alagútnak köszönhetően a modell érezhetően nagyobb utasteret kínál, főként a hátsó üléssorban. Az itt ülőket például az elődmodellhez képest 33 milliméterrel hosszabb lábtér és 19 milliméterrel nagyobb fejtér fogadja. A hátsó üléssorba minden korábbinál könnyebb a beszállás, a csomagtér térfogata pedig 20 literrel, immár 380 literre nőtt. Az új BMW 1-es sorozatban így a kimagaslóan dinamikus vezethetőség jelentősen megnövelt utastérrel párosul.

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: