Ezen a reggeli sajtótájékoztatón Luca de Meo, a SEAT elnöke elmagyarázta, hogy „a SEAT Minimó kifejezetten úgy lett megtervezve, hogy alkalmazkodjon a mobilitási platformokhoz, amelyek a városi vezetés jövőjét jelentik, ahol a forgalom korlátozott lesz, és csak néhány szolgáltató lesz képes mobilitási szolgáltatást nyújtani.” De Meo hozzátette: „Ez az a megoldás, amelyet a carsharing cégek vártak, és ez a modell kulcsfontosságú az ilyen típusú vállalatok jövedelmezőségének javításához. A ma bemutatott koncepció megfelel mind a városok, mind a közösségi autózást biztosító cégek igényeinek. ”
Az autó és a motorkerékpár erényei
A Minimó-t úgy fejlesztették ki, hogy a két világ értékeit ötvözi: egy autó biztonságát és kényelmét a motorkerékpár agilitásával és könnyű parkolásával. Két utas számára biztosít kényelmes utazást, ez a 100% -osan elektromos koncepcióautó beépített akkumulátorcsere-rendszerrel lett kifejlesztve, amely lehetővé teszi a jármű teljes töltését néhány perc alatt és több mint 100 kilométeres távolságot biztosít. Mivel ezeknek az autóknak nem szükséges az újratöltési pontokon tartózkodniuk, ez az innovatív rendszer azt jelenti, hogy az autókölcsönzés működési költségeit 50% -kal csökkenti.
2,5 méter hosszú és 1,2 méter széles autóval 3,1 négyzetméternyi helyet foglal el a 7,2 négyzetméteres normál autóhoz képest, ami jelentősen csökkenti ökológiai lábnyomát a városban. A Minimó egy motorkerékpár-parkolóban parkolható, és egy forgalmi sávban egymás mellett is elférnek egy átlagos autónyi helyen.
„A Minimó egy hiper-konnektivitással, beépített 5G technológiával rendelkező jármű, amely kényelmes és teljes digitális élményt nyújt a „Digital Access kulcs és a vezeték nélküli Android Auto ™” segítségével az autó kijelzőjén anélkül, hogy a felhasználónak csatlakoztatnia kellene okostelefonját bármilyen kábellel vagy aljzatba. Az egyéb funkciók között az autó felismeri, hogy a vezető 16 vagy 18 éves múlt, hogy ennek megfelelően 45 vagy 90 km/h sebességre állítsa be végsebességét. Ezen túlmenően, a az Android Auto Google Assistant-jével, a felhasználók a szemüket az úton és a kezüket a kormányon tarthatják, miközben hangjukat használják, hogy kapcsolatban maradjanak, könnyen kapjanak válaszokat, kezeljék a feladatokat és irányítsák a médiaközpontot ”- mondta de Meo a sajtótájékoztatón.
Ebben az értelemben, és a SEAT Minimó felhasználói élményének javításához fontos lépésként a SEAT és az Android Auto együttműködtek a teljes zökkenőmentes, intuitív kapcsolat létrehozásában, amellyel a felhasználó könnyen hívhatja a telefonszámokat, olvashat és válaszolhat a szöveges üzenetekre, és használhatja támogatott navigációs, média- és kommunikációs alkalmazásokat a jármű kijelzőjén.
A város legjobb barátja
Egy olyan koncepcióautóval, mint a Minimó, a SEAT célja, hogy a városi területeken csökkentsék a jármű környezeti lábnyomát. Ezt szem előtt tartva a vállalat együttműködik a városi tanácsokkal, hogy megismerjék véleményüket és konkrét igényeiket.
A Volkswagen csoport mobilitási stratégiájának élén
A SEGWAY által üzemeltetett e-kick robogó eXS elindítása és a Minimó koncepcióautó nemzetközi bemutatása mellett a Volkswagen Csoport a SEAT-ot választotta vezető márkájának a stratégia meghatározására és a városi mikromobilitásra irányuló termékek kínálatára.
Luca de Meo szerint „a 10 km-nél rövidebb ingázásokkal jellemezhető mikromobilitás a teljes mennyiség mintegy 60% -át teszi ki. Ez egy potenciális üzlet egy olyan mobilitási szolgáltató számára, mint amilyenek mi is szeretnénk lenni. Küldetésünk, hogy ötletekkel álljunk elő és olyan termékeket hozzunk létre, amelyek rövid távú utazásra alkalmasak. A Volkswagen Group és különböző márkái világszerte a mi megoldásainkat fogják használni. A SEAT a legjobb helyzetben van ahhoz, hogy ezt a stratégiát vezesse, először is azért, mert városi környezetünk egy olyan metropoliszban van, mint például Barcelona; és másodszor, mivel ez a város hosszú hagyományokkal rendelkezik a kétkerekű járművek tervezésében és gyártásában. ”
A SEAT által támogatott szoftver központ: analógból digitálisba
Annak érdekében, hogy a változó környezethez való alkalmazkodás és a vállalat digitális átalakulása sikeres legyen, a SEAT bejelentette, hogy 2019-ben létrehozza saját szoftverházát, amelynek célja a Volkswagen Group IT Szoftverfejlesztési Központok sikeres hálózatának további erősítése.
Ez az új központ több mint 100 szakembert foglalkoztat majd, és a SEAT és a Volkswagen csoport két fő dimenziójának előmozdításán dolgozik. Egyrészt arra törekszik, hogy folytassa a csoportos szintű IT-megoldások digitális átalakítását és növelje a hatékonyságot a folyamat digitalizálásával. Másrészről erősíteni kívánja az új mobilitási koncepciókon, konnektivitáson és az autó digitalizálásán alapuló üzleti modelleket, a SEAT-ra összpontosítva.
A vállalat a belső és külső tehetségek legjobbjait keresi, hogy hozzájárulásukkal a központ a digitalizálás csúcsreferenciájaként szolgáljon Barcelonában.
A Metropolis: Lab Barcelona az új központba integrálódik, és folyamatos innovációval igyekszik, megoldásokat találni a jobb mobilitásra. Más független SEAT cégek, mint például az XMOBA is, ezen az új helyszínen fognak dolgozni, hogy kihasználják az összes szinergiát. Luca de Meo elmondta, hogy „ a Barcelonában létesülő új központ megerősíti a vállalat elkötelezettségét, hogy járműgyártóból mobilitási szolgáltatóvá váljon.”
Mobility advisor, egyetlen platform a mobilitási igényeknek
Pontosan egy évvel ezelőtt, a tavalyi Mobil Világkongresszuson, a SEAT számos stratégiai találkozót tartott a tech szektor leghíresebb vállalkozásainak vezetőivel, hogy új technológiákon, például mesterséges intelligencián alapuló városi mobilitási megoldásokat kutassanak és fejlesszenek ki.
Egy évvel később, ugyanazon a helyen, a SEAT az IBM-mel közösen bemutatja a „Mobility adviser”-t, egy olyan alkalmazást, amely még a koncepció teszt szakaszában van, és célja, hogy a legjobb mobilitási alternatívát kínálja a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás alapján, melyhez az információkat a környezet szolgáltatja, mint például a forgalmi minták és a felhasználók saját mobilitási szokásai és preferenciái.
Az alkalmazás a legjobb utat ajánlja, hogy a felhasználók a lehető legjobban érhessék el úticéljukat a különböző mobilitási lehetőségek elemzésével, a tömegközlekedéstől más alternatívákig, például közösségi autózás, motosharing vagy kerékpármegosztó rendszerek használatával.
A SEAT független vállalata, a jobb mobilitáshoz új megoldásokat tesztelő XMOBA vezeti majd a Mobility Advisor integrációját a végfelhasználóknak már kínált együttműködő mobilitási megoldások platformjaként szolgáló Justmoove-ba.
Az „5G Connected Car” Barcelona utcáin
Az 5G Barcelona projekt részeként, amelynek célja a város az 5G technológia egyik európai fővárosaként való népszerűsítése, a SEAT és a Telefónica végrehajtotta az „5G Connected Car” kísérleti tesztet.
Az „5G Connected Car” lehetővé teszi a kommunikációt a jármű, a környező infrastruktúra és más autók között, ami az első lépés a kooperatív, autonóm vezetés elérése felé. A járművet jelenleg Barcelona utcáin tesztelik, hogy vezetés közben gyűjtsenek adatokat és biztonsággal kapcsolatos fejlesztési tervet dolgozzanak ki.
A csatlakozási ekoszisztéma megerősítése
A SEAT autóipar első európai gyártójaként kínál az Android Auto-val kompatibilis alkalmazást (SEAT DriveApp), melyet a Mobil Világkongresszus 1-es és 2-es csarnokai között egy Android Auto-val felszerelt Arona-t fog bemutatni. Az Android Auto a telefon használatának egyszerűbb módja az autóban. Akár a telefon képernyőjén, akár az autó kijelzőjén, az Android Auto biztonsági és kényelmi szempontok szerint készült.
A Google és az Android Auto a Google LLC védjegyei.