DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Nem kell tovább várni a legjobbra - SEAT Leon CUPRA R

Az új SEAT Leon CUPRA R a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozott be a nagyközönség előtt, és újraalkotja a CUPRA családon belül az exkluzivitás, a teljesítmény és az egyediség fogalmát. Mindössze 799 szerencsés tulajdonos élvezheti majd a SEAT történetének legerősebb és legexkluzívabb autóját, az új SEAT Leon CUPRA R modellt.

A limitált darabszámban elérhető modell azokat a CUPRA rajongókat célozza meg, akik a CUPRA világán belül egy igazán egyedi és különleges autóra vágynak. A nagy teljesítményű, kiemelkedő vezetési élményt kínáló autókért rajongó SEAT CUPRA vásárlóknak az új Leon CUPRA R modellben olyan nem mindennapi vezetési élményben lehet részük, amelyet eddig egyetlen SEAT sem kínált. A különleges újdonság emellett rendelkezik a korábbi modellekre is jellemző dinamizmus, kényelem, sokoldalúság, biztonság és kiemelkedő műszaki tartalom finoman összehangolt egységével. Egy vérbeli sportautó, de mindenekelőtt egy páratlan és megismételhetetlen modell. A legkorszerűbb technológia, a legnagyobb biztonság, a legkiemelkedőbb összekapcsolhatósági megoldások, a legjobb formaterv és a maximális dinamizmus megtestesítője. Mindent egybevéve a SEAT legkiválóbb tulajdonságait egyesíti, amelyet csupán 799 szerencsés tulajdonos tapasztalhat meg igazán.

setratiosize900650-leon-cupra-r004h



Az új SEAT Leon CUPRA R két változatban lesz elérhető, mindkettő elsőkerék-hajtással készül majd. A spanyol gyártó 300 darabot gyárt hatsebességes, kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóval, amelyben a már ismerős, 300 LE teljesítményű 2.0 TSI motor dolgozik, míg a többi 499 darab szintén hatsebességes kéziváltóval készül majd. Ez a változat ugyanazzal az aggregáttal készül, teljesítménye azonban - a spanyol márkánál új rekordként - 310 lóerőre emelkedett. Az új Leon CUPRA R természetesen a legkorszerűbb és leghatékonyabb műszaki megoldásokkal rendelkezik, így a legigényesebb vezetők elvárásainak is megfelel. Éppen ezért, hogy a legtöbbet lehessen kihozni ebből a nagyszerű erőforrásból, a Leon CUPRA R már alapesetben adaptív futómű-szabályzással (Dynamic Chassis Control - DCC), progresszív kormányzással és önzáró differenciálművel felszerelve érkezik. Az új Leon CUPRA R volánja mögött helyet foglalók könnyedén egyéni igényeikhez igazíthatják az autó beállításait, köszönhetően a rendelkezésre álló vezetői profiloknak. Itt a Komfot, Sport, Takarékos (Eco) és Egyéni beállítások mellett természetesen szerepel egy Cupra mód is, amely még érzelemgazdagabb vezetési élményt kínál.

Az új SEAT Leon CUPRA R megjelenése is számos ponton változott. A visszapillantó tükrök háza rézszínű megjelenést kapott, az egyedi kialakítású, 19 col peremátmérőjű könnyűfém felnik és az átdolgozott, szélesebb kerékjáratokkal kihangsúlyozott kerekek különösen kiemelik az autó karakterét. A vizuális hatást karbonszálas elemek használatával fokozták a tervezők, amelyek izgalmas látványt nyújtanak az első és hátsó lökhárítókon, a tetszetős küszöbidomokon és az egyedi kettős kipufogót keretbe foglaló hátsó diffúzoron. A módosított oldalsó légbeömlőkkel megformált első lökhárító szintén különleges hatást kelt.

A belső térben egy különleges jelzés, a sebességváltó előtti felületen elhelyezett gravírozott sorszám emlékezteti az utasokat arra, hogy egy egyedi és limitált modellben utaznak. A kagylóülések részszínű díszvarrásokkal készülnek, amelyek az Alcantara bevonatú kormánykeréken és sebességváltókar-gombon is megjelennek. Az ülések szintén Alcantara borítással készülnek. A műszerfal szegélyeinek réz színű kiemelését nagyszerűen kiegészíti az ajtók karbonszál hatású borítása. A kezelőszervek új, esztétikus kialakítása mellett egy új, fehér színű műszerfal is került az új modellváltozatba, a start gomb megnyomásával pedig egy, kizárólag a CUPRA R modellre jellemző egyedi üdvözlőüzenet jelenik meg a 8 col képátlójú színes érintőképernyőn.

A SEAT Leon CUPRA R gyártása november második hetében veszi kezdetét, az értékesítés pedig az év végétől indul.

Egy kis CUPRA történelem

Az új Leon CUPRA R a SEAT ötödik modellje, amely ezt az exkluzív nevet viseli. Az első ilyen autó egy 180 lóerő teljesítményű Ibiza CUPRA R 1.8 20VT volt, amely 2000. év végén mutatkozott be. Ez volt az első, SEAT Sport által fejlesztett utcai autó, amely az Ibiza második generációjára épült és mindössze 200 darab készült belőle. Nagyobb első Brembo féknyergeket kapott, szélesebb lett, nagyobb méretű OZ felnikkel és gumiabroncsokkal illetve keményebb csillapítással szerelték. Az alapfelszereltség részét képezte az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) és a légkondicionáló, a piros színű biztonsági öveket pedig egy, a kagylóülésekre hímzett SEAT Sport jelvény egészítette ki.

A 2001-es Barcelonai Autószalonon az első, szintén SEAT Sport által fejlesztett Leon CUPRA R is bemutatkozott. Az egy évvel később piacra kerülő újdonság szintén az 1.8 20VT erőforrást kapta, amely 210 lóerőt teljesített az új modellben. Az első Leon CUPRA modellel összevetve, amelyet szívómotorral és összkerékhajtással szereltek, ez a CUPRA R elsőkerék-hajtással készült. A direktebb hátsó felfüggesztés és a könnyebb autó 237 km/óra maximális sebességet eredményezett, az álló helyzetből 100 km/óra sebességre való gyorsulás pedig 7,2 másodpercet vett igénybe. A SEAT Sport módosította az első fékeket (szintén Brembo) és a csillapítást, ami szintén keményebb lett.

Nem sokkal később a SEAT egy továbbfejlesztett CUPRA R modellel állt elő, amely 225 lóerő teljesítményre volt képes. Maximális sebessége elérte a 242 km/órát, 0-ról 100 km/óra sebességre pedig 6,9 másodperc alatt jutott el a CUPRA R. Opcionálisan Recaro sportüléseket is választhattak az ügyfelek hozzá, amely az utasteret négy személyesre alakította.

A harmadik generációs Ibiza modellből készül tanulmányt 2003-ban a Genfi Autószalonon mutatta be a márka, azonban negyedik CUPRA R autóra - amelynek a második generációs Leon szolgáltatta az alapját - 2009-ig kellett várni. 265 lóerős motorjával a SEAT Leon CUPRA R 2.0 TSI a SEAT addigi történetének legerősebb autója volt. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre való gyorsuláshoz mindössze 6,2 másodpercre volt szüksége, maximális sebessége pedig elérte a 250 km/órát.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: