DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
Egyéb

Új technológia a stresszmentes parkolásért

A vezetősegítő technológiák terén betöltött piacvezető helyzetére alapozva a Ford Motor Company egy sor új generációs rendszert mutat be, amelyekkel még egyszerűbb a parkolás, biztosabban elkerülhetők az ütközések, érzékelhetők az útakadályok, és kizárható, hogy a vezető véletlenül a szembejövő sávba kormányozza autóját.

Az USA piacán a Ford több márkájában érhető el az adaptív sebességtartó automatika, az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztenssel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a vezetőfigyelő rendszer, az adaptív fényszóró, a holttérfigyelő és a fejlett parkolóasszisztens, mint bármely más, teljes modellpalettát kínáló gyártónál.*

ford-pakolas-technoligia 06



“A vezetősegítő technológiák révén jobb autóvezetővé válhatunk, mivel segítségükkel jobban látjuk és érzékeljük mindazt, ami körülöttünk történik,” vélekedett Scott Lindstrom, a Ford vezetősegítő rendszerekért és aktív biztonságért felelős igazgatója. “A Ford kutatás-fejlesztési befektetései kifizetődnek, mivel felpörgetik az innovációt, így gyorsabb ütemben bővíthetjük vezetősegítő technológiáink portfólióját, olyan funkcionalitást és teljesítményt nyújtva, amit vásárlóink sokra értékelnek.”

ford-pakolas-technoligia 05

A fékfunkcióval kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfigyelő célja, hogy csökkentse a parkolással járó stresszt; a rendszer érzékeli az autó mögött elhaladó embereket és járműveket, és erre figyelmezteti a vezetőt, sőt automatikusan fékez is, ha az autós nem reagál. A tolatókamera opcióként széles látószöggel jeleníti meg az autó központi kijelzőjén a jármű mögötti terület képét. A továbbfejlesztett parkolóasszisztens egyetlen gombnyomásra elvégzi a járdaszegéllyel párhuzamos vagy merőleges parkolást.

A Ford Európa aacheni Kutatási és Innovációs Központjában több más berendezés is fejlesztés alatt áll – többek közt olyan rendszerek, amelyek nagy sebesség mellett is képesek kikerülő manőverrel megelőzni egy ütközést, illetve olyanok, amelyek figyelmeztetik a vezetőt, ha véletlenül a szembejövő sávba kormányozná autóját.

Ezek az új technológiák várhatóan két éven belül megjelennek a Ford járműveiben – annak köszönhetően, hogy a vállalat elkötelezte magát a vezetősegítő eszközök kutatására szánt befektetések megháromszorozására.

Elkerülni a bajt

A kitérő kormányzási asszisztens egy új technológia, aminek segítségével a vezető könnyebben kerülheti ki az állóra fékezett vagy lassan haladó járműveket, elkerülve így az ütközést. A városi és autópálya-tempóval egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a lassan mozgó és álló útakadályokat, és kormányzási rásegítést ad, hogy a vezető hatékonyabban kerülhesse el a küszöbön álló ütközést. A rendszer akkor aktiválódik, ha a fékezéshez már nincs elegendő távolság, és az autós a kitérő manőver mellett dönt.

ford-pakolas-technoligia 03

Ne hajtsunk a szembejövő sávba, és legyen stresszmentes a parkolás!

A szembejövő forgalomra figyelmeztető technológia a szélvédő mögé beépített kamera segítségével és az autó navigációs rendszerének információi alapján hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha véletlenül a szembejövő forgalom sávjába kormányozza járművét.

A fejlett parkolóasszisztens önállóan vezérli a kormányzást, a sebességfokozat kiválasztását, valamint az előre-hátra haladást, és egyetlen gombnyomásra elvégzi a parkolási manővert. A rendszer automatikusan ki- és beáll a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhelyekre, a merőleges parkolóhelyekről pedig önműködően kitolat.

ford-pakolas-technoligia 01

“A vezetés egyik legstresszesebb része a parkolás, nem beszélve arról, hogy a megfelelő méretű parkolóhelyet kereső autósok jelentősen lelassítják a forgalmat,” mondta Dirk Gunia, a Ford Európa vezetősegítő elektronikákért felelős vezetője. “Az aktív parkolóasszisztenshez hasonló technológiák révén az autóvezetők magabiztosan parkolhatnak be azokra a helyekre is, amiket egyébként túl szűknek találnának.”

A fékfunkcióval kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfigyelő egy radarral ellenőrzi az autó mögötti területet. Ha a vezető tolatás közben nem reagál az első figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan működésbe hozza a fékeket.

A széles látószögű tolatókamera panorámaképet jelenít meg az autó központi kijelzőjén a jármű mögötti területről – hasonlóan a Ford Edge, a Ford Galaxy és a Ford S-MAX modellekhez megrendelhető széles látószögű első kamerához. Tolatás közben a vezető egy kiegészítő nézetben ‘belát’ a sarkok mögé, vagyis észreveheti a hátulról-oldalról közelítő járműveket.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: