A SEAT Toledo Marathont nem titkoltan a Dakar típusú versenyekre építették meg, az Olimpia évében, 1992-ben jelent meg végleges változatban. A 2100 köbcentis, 330 lóerős motorral és komoly felépítménnyel megalkotott terepes SEAT alapozta meg a későbbi ralis sikereket, hiszen két év után áttértek a később világbajnoki címeket hozó másik versenysorozatra.
Az akkor még klíma nélküli terep-ralis SEAT komoly erőpróba elé állította a versenyzőket is. Ennek ellenére a José Manuel Serviá - Erwin Weber páros 1994-ben második lett a Baja Portugal és a Greece Raid versenyeken, illetve a harmadik-negyedik pozícióban végeztek a Baja España versenysorozaton. A SEAT Toledo Marathon erős felépítményét jól példázza, hogy a csapat mérnöke - nem kis túlzással - kijelentette: “ha ledobtuk volna az ötödik emeletről, fel sem pattan és egy csavarja sem lazult volna meg a kiváló lengéscsillapítás következtében”. A terepes SEAT tehát egy ígéretes projekt volt, de lényegében csak előkészítette a spanyol márka rali világbajnoki részvételét, így 1994-től “át is adta helyét” ralis utódoknak.