A BMW 7-es sorozatot innovatív járműtechnológiai megoldások sora emeli ki a luxuslimuzinok átlagmezőnyéből: a bajor zászlóshajóban debütált a CarbonCore karosszériaváz-felépítés, a BMW eDrive hajtáslánc-technológiája, a BMW Gesztusvezérlés és a távirányítású parkolás is. Most egy újabb nóvummal bővül a lista, méghozzá a BMW 750d Xdrive-ban bemutatkozó világ legerősebb hathengeres turbódízel-motorjával, melyet négy feltöltő lélegeztet, s intelligens összkerék-hajtással érkezik a piacra.
A 3.0 liter hengerűrtartalmú hathengeres dízelmotor vadonatúj fejlesztéseinek műszaki alapját a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának BMW TwinPower Turbo technológiája adta, amely immáron négy, eltérő fordulatszám-tartományokban és megosztott terhelés szerint működtetett turbófeltöltővel, valamint az eddigi legprecízebb, 2 500 bar maximális nyomású Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel dolgozik együtt. Nem csoda, hogy elképesztő paraméterek jellemzik: percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál 294 kW / 400 lóerő maximális teljesítményt küld a kerekekre, ráadásul már 1000-es főtengely-fordulatnál 450 Nm nyomatékot mozgósít, majd a 760 Nm-es csúcsnyomaték 2000-től 3000-ig tartó tartományban folyamatosan a pilóta rendelkezésére áll. Így a nyolcfokozatú Steptronic automatával lélegzetelállító gázreakciót kínál, akár magas fordulaton is. Számokban kifejezve: a vadonatúj BMW 750d xDrive 4,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.
Eközben a hivatalos EU-ciklus szerint 5,7-5,9 liter gázolajjal megelégszik 10 kilométerenként, ami kilométerenkénti 149-154 gramm károsanyag-kibocsátást jelent.