DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Egyéb

Menetpróba - Renault Talisman Intense Energy DCI 130

A francia gyártó elengedte a megtépázott hírű Laguna nevet és a Talismannal váltotta fel. Az újdonság igen erős mezőnybe került, ahol jó nevű ellenfelekkel kell felvennie a versenyt, de egyáltalán nem esélytelen.

A Renault-nak nagyon igyekeznie kellett, mert most komolyan megcélozták a céges eladásokat, ahol éllovas a Ford Mondeo, a japán sláger a Mazda 6 és még nem is említettük a kategória etalonját, a VW Passatot, amihez mindent mérnek. Az F1-ben is szerepet kapott gyártó új arculata a friss Mégane-on mutatkozott be, ezt követi a Talisman, amely egyéni külsejével nagyon kitűnik a tömegből. A formáról annyit, hogy meglehetősen sok figyelmet kap az utcán, este pedig a ledes lámpák különösen egyedivé varázsolják.

menetproba-renault-talisman-2016-09

Az autó nagy belülről nyugodtságot áraszt, otthonos, kényelmes és rendkívül csendes


Eszesen rakta össze a Talismant a Renault: a dögös formához csatlakozik a számtalan kényelmi felszerelés, jó adag csendesség és kényeztetés, hogy tudjuk, hogy francia autóban ülünk, méghozzá egy olyanban, ahol a minőségen is javítottak. A modell hozza a ma elvárt kötelezőket az elektronika és a balesetvédelem terén. Ezt megspékelték az extraként rendelhető négykerék-kormányzással (4Control). Amit kihagytak az a dizájnban időnként alkalmazott extremitás és a másik véglet is elmaradt: a Passat tervezők által művelt egyéniség, egyediség-kilúgozás.

A gyakorlatban ezek úgy néznek ki, hogy a franciás kényelem és a remek stílus megmaradt, amin kell még javítani, az a néhány helyen botladozó anyagválasztás. A vízválasztó pont a műszerfal középső része, ez alatt néhány helyen tapintható a spórolás az anyagoknál, kapcsoló elemeknél. A Tesla által divatba hozott, állított formátumú óriás középső kijelzőt tesztautónkban egy jóval kisebb váltotta, a gond a gyorsan ujjlenyomatossá váltó keret, ami nagyon látszódik.

 

Az előbbi leírt pár mondatban lehet összefoglalni a Talisman hibáit, a valamivel hat liter fölötti átlagot produkáló dízelmotor, a kezelőszervek hozzák a kategória elvárásait, mindez egyéni, látványos külsőbe és belsőbe csomagolva.

Műszaki adatok

Hossz/szél./mag.: 4849/1868/1463 mm

Motor: 1598 cm3, 130 LE/ 4000, 320 Nm/1750

Gyorsulás (0-100 km/h): 10,4 s

Ár: 9 590 000 Ft (Alapár: 8 700 000 Ft)

Tesztautó: Renault Hungária Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: