DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
Egyéb

A leggyorsabb motorversenyzők szolgálatában

A MotoGP™ és a BMW M divízió immáron közel két évtizede virágzó partneri kapcsolata folytatódik egy M2 Coupéval.

bmwm2coupemotogpsc



A BMW M divízió a MotoGP™ 2016-os versenyszezonjától a BMW M2 Coupé műszaki alapjaira épített vadonatúj biztonsági autót helyezi az elsőszámú biztonsági autóként szolgálatot teljesítő BMW M4 MotoGP Safety Car helyére.

bmwm2coupemotogpsc04

A Detroitban debütált BMW M2 Coupé a génjeibe kódolt motorsport-karakterisztikának köszönhetően biztosítja a BMW M2 MotoGP Safety Car tökéletes műszaki alapjait, miközben az extrém sportos menetteljesítményről a vadonatúj fejlesztésű, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. A 3.0 liter hengerűrtartalomból percenkénti 6 500 főtengely-fordulatnál 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményt, a percenkénti 1 400 és 5 560 közötti főtengelyfordulat-tartományban pedig 465 Nm csúcsnyomatékot varázsoltak elő a mérnökök. A nagyteljesítményű sportoló versenyautós agilitását és kirobbanó dinamizmusát az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés koncepciója, az alacsony súlypont és a minimálisra csökkentett rugózatlan tömeg együttese garantálja.

bmwm2coupemotogpsc03

A BMW M2 Coupé 2015. október elejétől tíz héten át tartó intenzív edzésen esett át a BMW M divízió müncheni gyárában, amelynek keretein belül a fejlesztőmérnökök részletekbe menően módosították és optimalizálták a kompakt sportolót a MotoGP™-ben betöltött szerephez. A széleskörű finomhangolások és utólagos alakítások mellett a modell a BMW M Performance alkatrészeket is megkapta, amelyek nem csupán a hátsókerék-meghajtású kupé megjelenéséről, de légellenállási együtthatójának javításáról, az erőforrás és a fékrendszer optimális hűtéséről, illetve az alacsony önsúly további fokozásáról is gondoskodnak. A BMW M2 MotoGP Safety Car BMW M Performance alkatrészeinek nagy része - beleértve a versenypályára hangolható sport futóművet és az intelligens szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszert is – utólagos kiegészítőként a sorozatgyártott BMW M2 Coupé modellhez is elérhető.

bmwm2coupemotogpsc05

A tervezők első körben kiszerelték a modell hátsó üléssorát, és helyére a BMW M4 GTS versenyautós bukócsövét építették be, a kompakt sportautó méreteihez igazítva. A bukócső alatt egy tűzoltó készülék is helyet kapott, az első üléseket pedig hatpontos biztonsági övekkel szerelt Recaro kagylóülésekre cserélték. A biztonsági autó tetejére egy rendkívül lapos, LED-technológiás fényhidat szereltek fel, amelyet a modell frontrészén és hátulján is további LED-villogók egészítenek ki. A piros és kék fényeket kibocsátó LED-ek egy speciálisan erre a célra kifejlesztett vezérlőpanelről működtethetők az utastérből, a színek mellett ráadásul a fénykibocsátás programja és a villogás ritmusa is beállítható. Hiába azonban a rendkívül lapos kialakítás, a tetőre szerelt fényhíd jelentős mértékben rontja a BMW M2 Coupé légellenállását, kiváltképp versenypályás sebességnél. A biztonsági autó körüli légáramlat optimalizálása és a hátsó tengelyre ható felhajtóerő csökkentése érdekében a mérnökök a BMW M4 GTS szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, állítható légterelő szárnyát erősítették a csomagtérajtóra, ugyancsak a BMW M2 Coupé méreteihez és jármű-karakterisztikájához igazítva.

bmwm2coupemotogpsc02

A BMW M divízió versenypályán is megbízik a sorozatgyártású BMW M Performance alkatrészek palettáján megtalálható sport kipufogórendszerben, a technológiát azonban teljes mértékben lecsupaszították az optimális MotoGP™-szereplés érdekében, így a hangtompító dobtól, a katalizátortól és az intelligens szelepvezérléstől megfosztott sport kipufogórendszernek köszönhetően a világ leggyorsabb motorkerékpár-pilótái még nagy tempónál is észreveszik a biztonsági autó érkezését.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: