A tapasztalt brit kaszkadőr, Jim Dowdell, aki olyan hollywoodi produkciókban dolgozott, mint a Bond, Bourne vagy Indiana Jones filmek, 240 méteren át vezette a vadonatúj Jaguar XF-et egy kifeszített drótkötelén, demonstrálva az új, jelentős mértékben alumínium szerkezetű platform csekély tömegét. Az új XF tömege 80 kilogrammal kisebb még a legkönnyebb versenytársénál is, ami kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást (4 l/100km alatt) és CO2-kibocsátást (104g/km) eredményez.
A nem mindennapi mutatványra a londoni Canary Wharf-ban, a Royal Dock felett került sor.
Az autós kötéltáncról készült film:
A vadonatúj XF a kifinomultság, a takarékos üzem, a menetdinamika és a formaterv lenyűgöző egységével gazdagítja a prémium autók kategóriáját. A modellt elsőként április elsején, a New York-i autószalonon tekintheti meg élőben a közönség.
A vadonatúj XF kategóriaelső férőhelyet biztosító, dinamikus, kupészerű formaterve a Jaguar alumíniumban gazdag platformjára épül. Ugyanazok a kivételes arányok, elegáns felületek és letisztult vonalak jellemzik, amelyek minden Jaguar modellt meghatároznak, és amelyeknek kiemelkedően kedvező közegellenállási együtthatóját is köszönheti.
Az utastérben a modern, fényűző anyagok és kidolgozások tökéletes harmóniában élnek együtt a Jaguarra tradicionálisan jellemző kézműves kidolgozással és az olyan, ultramodern technológiákkal, mint az új InControl Touch Pro prémium infotainment rendszer, vagy a 12,3 colos TFT műszeregység.
“A vadonatúj XF megalkotása során dizájner csapatunkat az egyszerűség elve vezérelte. Az XF formatervében minden egyes vonal határozott szerepet tölt be, nincsenek felesleges elemek. Ahhoz, hogy ezt az egyszerűséget megvalósítsuk, sok időre és még több eltökéltségre volt szükség. Egy autót könnyű ívekkel, törésvonalakkal felruházni, ám jóval nehezebb azáltal karakteressé tenni, hogy elhagyjuk ezeket a vonalakat.
„A beltér kialakítása során ugyancsak az a vágy vezérelte kezünket, hogy a lehető legkényelmesebb, leginkább kényeztető környezetet hozzunk létre. Az új technológiai megoldásokat, mint az új, 10,2 colos érintőképernyőt gondoskodó, védelmező hangulatot ébresztő anyagokkal kombináltuk. A vadonatúj XF-ből nyugalom és erő sugárzik, kívül és belül egyaránt, és büszke vagyok munkatársaimra, hogy ezt meg tudtuk valósítani.”
Ian Callum, a Jaguar formatervezésért felelős igazgatója
Az eredeti XF modellt rendkívül kívánatos autóvá tette kecses külső megjelenése és fényűző utastere. Mértékadó menetdinamikai jellemzőivel az XF eddig is páratlan ajánlatnak számított a kategóriában, a modell minden idők legtöbb elismerést szerzett Jaguarjaként vonul be a történelemkönyvekbe.
A vadonatúj XF megőrizte elődjei legfontosabb jellemzőit, ugyanakkor a Jaguar fejlett, jelentős arányban alumínium szerkezetű platformjára épülve vadonatúj szintre emeli annak erényeit. A 75 százalékban alumíniumból álló architektúra révén akár 190 kilogrammal csökkent a modell tömege az elődhöz képest; miközben a torziós szilárdság akár 28 százalékkal nőtt.
A platform emellett a belső tér nagyságrendekkel kedvezőbb kialakítását tette lehetővé, megőrizve a Jaguar formatervétől elmaradhatatlan arányokat. Annak ellenére, hogy az új modell 7mm-rel rövidebb és hárommal alacsonyabb elődjénél, a vadonatúj XF 51 mm-rel nagyobb (2960 mm) tengelytávot kínál, ami kategóriaelső hátsó helykínálatot biztosít, nagyobb láb-, térd- és fejtérrel.
Az alumínium szerkezetből adódó tömegcsökkentés eredendően kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást tett lehetővé, amit a vadonatúj XF kifinomult, nagyteljesítményű erőforrásai még inkább kihangsúlyoztak. A 2,0 literes Ingenium dízelmotorok 163 LE/380 Nm, illetve 180 LE/430 Nm kivitelben választhatók; azokhoz egyedileg hangolt hatfokozatú kézi, illetve nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A 163 lóerős, kézi sebességváltós hajtáslánccal a vadonatúj XF CO2-kibocsátása csupán 104g/km; a modell a kategória legkönnyebb, legtakarékosabb nem hibrid dízel modellje: tömege 80 kilogrammal kisebb, mint a legközelebbi versenytársé.
A vadonatúj XF többi erőforrásához minden esetben a nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A 2,0 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor maximális teljesítménye 240 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 340Nm, míg azt elismert 3.0 V6 kompresszoros benzinmotor 340 LE/450 Nm, illetve 380 PS/450 Nm kivitelben kapható.
A 3.0 V6 ikerturbó dízelmotort egy sor fejlett technológia alkalmazásával tették még takarékosabbá és kifinomultabbá; a motor teljesítménye 300 lóerőre nőtt, a forgatónyomaték értéke tekintélyt parancsoló 700 Nm.
A könnyű, merev karosszériaszerkezet a vadonatúj XF kiemelkedő menetdinamikai adottságainak kulcsfontosságú alkotóeleme. A kifinomult kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés – a csaknem 50:50 arányú tömegeloszlással együtt – a dinamizmus, a kényelem és a kifinomultság optimális egyensúlyát kínálja.
Az F-TYPE és XE modellekkel szerzett tapasztalatokat felhasználva a gondosan behangolt elektromos szervokormány (EPAS) maradéktalanul megőrizte az XF mértékadó kormányérzetét és -reakcióit, ugyanakkor még takarékosabbá teszi a vadonatúj XF modellt.
A fejlett, passzív lengéscsillapító technológia már alapkiépítésben kivételesen kedvező rugózási komfortot kínál, ám ezen is túltesz az Adaptive Dynamics rendszer, amely minden helyzetben megállapítja a csillapítás optimális mértékét.
Az elsőként az F-TYPE fedélzetén alkalmazott Jaguar Configurable Dynamics (Jaguar konfigurálható menetdinamikai rendszer) maximális irányhatóságot szavatol, lehetővé téve a vezető számára, hogy személyes igényei szerint határozza meg a lengéscsillapítók, a kormányzás, a motor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó beállításait.
Azokon a piacokon, ahol fontos az összkerékhajtás (AWD), a Jaguar vadonatúj, igény szerint aktiválódó rendszert vezet be. Ennek osztóművét fogaskerekek helyett lánc hajtja meg, ami csendesebb, könnyebb és kisebb energiaveszteséggel üzemel.
Az összkerekes alkalmasságot javítja tovább az elsőként az F-TYPE AWD fedélzetén alkalmazott: Intelligent Driveline Dynamics (IDD) rendszer. Az IDD rendszer a hátsókerék-hajtású járművekre jellemző vezethetőséget az AWD tapadási és erőátviteli előnyeivel kombinálja.
A modell azonban hátsókerék-hajtású üzemben is kiemelkedő képességekkel bír. A kedvezőtlen út- és időjárási viszonyok melletti, kissebességű előre jutáshoz kifejlesztett All-Surface Progress Control rendszer a fékek és a fojtószelep automatikus vezérlése révén biztosítja folyamatosan a mindenkor legkedvezőbb tapadási és erőátviteli viszonyokat, így a jármű könnyedén, zökkenőmentesen indulhat el - a vezetőnek nincs más dolga, mint kormányozni az autót.
A Jaguar soha nem kínált még ennél fejlettebb infotainment és kapcsolódási technológiákat A vadonatúj InControl Touch Pro rendszer 10,2 colos érintőképernyőjének Dual View technológiája lehetővé teszi, hogy a vezető például a navigációs rendszer adatait kövesse szemmel, miközben utasa televíziót vagy DVD-t néz ugyanazon a képernyőn.
Az InControl Touch Pro rendkívüli mennyiségű adatot kezel, ezért SSD adattárolót, valamint négymagos processzort kapott. A rendszer ultragyors, új generációs Ethernet hálózaton fut, amely kiemelkedő adatátviteli sebességeket tesz lehetővé. A technológiák együttesen lélegzetelállító grafikákat, villámgyors frissítéseket és lenyűgöző teljesítményt kínálnak.
Az InControl Touch Pro rendszerhez tartozik az átkonfigurálható, 12,3 colos TFT műszeregység is. A Jaguar Land Rover az XJ és Range Rover modellekben vezette be ezt a technológiát, és most a prémium nagyautók szegmensében is bevezeti azt.
A vadonatúj XF fedélzetén fejlett vezetőtámogató rendszerek hosszú sora segít biztonságosabbá és pihentetőbbé tenni az utazást. Emellett az XF az első olyan Jaguar modell, amely teljes LED-es fényszórókat kapott.
A vadonatúj, jelentős mértékben alumínium szerkezetű Jaguar XF modellt a Jaguar Land Rover Castle Bromwich-i üzemében, a teljesen alumínium szerkezetű F-TYPE és XJ modellek mellett fogják gyártani.