DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat
Egyéb

Bőrülés, metálfény és sár - Isuzu D-Max LS Plus AT

A japán cég legjobban felszerelt kisteherautójának a főbb jellemzői: metálfekete, automata váltós, bőrüléses, négyajtós és megállja a helyét a mély sárban, de az üzletfelek előtt is.

Néhány vásárlónak még idegenül csenghet az Isuzu neve, a cég 1916-ban indult két japán vállalat társulásaként. A vállalat haszonjármű- és dízelmotor-specialista, a mennyiségről és a minőségről sok mindent elmond, hogy 2009-ben 22 millió ilyen erőforrást gyártottak. A technikával nincs probléma, a négyhengeres motort két turbófeltöltő táplálja levegővel, az alacsony fordulaton leadott 400 Nm nyomaték pedig kiváló érték. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy terepen kényelmesen, erőlködés nélkül küzdötte le az emelkedőket és a saras helyeken sem volt gond. A pozitívum, hogy a 163 lóerőt 2,5 literes hengerűrtartalomból hozták ki, ami azt mutatja, hogy a motor nincs kihegyezve. Ehhez hozzájön a 150 ezer kilométerre is kiterjeszthető garancia, ami szintén a tartósságot sugallja.

DSCF6164



Ha kipróbálás nélkül fanyalog valaki az ötsebességes automataváltó fokozatainak a számán, az ne tegye. Minimális gondolkodási idővel, gyorsan működik, okosan vált vissza, ha sietni kell. Forgókapcsolóval lehet aktiválni az első kerekek hajtását, ezt százas tempóig lehet megtenni, a nyomatékot sokszorozó „felező” aktíválásához már meg kell állni. A rugózás ésszerűen puha, a tervezők a laprugós merev hátsótengely szokásos keménységét és pattogását eltüntették. Az alvázas kialakítás, a jó hajtásrendszer és a 23,5 centis szabadmagasság kiváló terepjárási tulajdonságokkal ruházza fel a D-Maxot.

DSCF6234

A munkaautós stílust a bőrülések, a prémium hifi, az automata légkondicionáló ellenére észlelhető, azaz tapintható. A burkolatok könnyen takarítható, kopogós műanyagból készültek, amelyeknek mintázata viszont jól néz ki. Hátul a nagy lábtérrel rendelkező üléssoron bőséges a helykínálat. A műszerfal, a kezelőszervek kialakítása egyszerű, jól átlátható, könnyű a működtetésük, ezen felül jó pár tárlórekesszel is ellátták az autót.                             

DSCF6114 

Hossz/szél./mag.: 5295/1860/1795 mm

Motor: 2499 cm3, 163 LE/ 3600, 400 Nm/ 1400-2000

Gyorsulás (0-100 km/h): 12,5 mp

Ár: 9 831 250 Ft (Alapár: 7 353 300 Ft)

 

Tesztautó: WAE Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: